تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۷
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۱۵۰۱۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
علی اکبر کریمی خبر داد:

بررسی راه‌های تهاتر بدهی‌های هپکو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس

می متالز - نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی از بررسی راه‌های تهاتر بدهی‌های شرکت هپکو در کارگروه جهش تولید کمسیون صنایع و معادن خبر داد.
بررسی راه‌های تهاتر بدهی‌های هپکو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس

به گزارش می متالز، علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بدهی سنگین هپکو به بانک‌های مختلف، گفت: راهکار‌های قانونی در قالب مفاد تبصره ۲ و ۵ قانون بودجه ۹۹ برای تهاتر بدهی بانکی این شرکت بررسی شد.

به گفته کریمی، این موضوع در کارگروه جهش تولید کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی و در جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی، برخی مسوولان شرکت هپکو، نمایندگان وزارت اقتصاد و نماینده بانک مرکزی مطرح شده است.

به نظر می‌رسد سازمان تأمین اجتماعی که از سوی هیات وزیران، اکنون مالک بیشتر سهام هپکو است، تمایل به تهاتر بدهی بانکی این شرکت دارد.

نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ نیز پیش از این از بررسی پرونده هپکو به عنوان یکی از پرونده‌های خصوصی سازی در مجلس شورای اسلامی خبر داده بود.

سازمان خصوصی سازی در سال ۸۶ برای اولین بار شرکت هپکو را به بخش خصوصی واگذار کرد، اما این شرکت در دوران مدیریت بخش خصوصی، دچار رکود شدید شد، به طوری که تولید آن در ۶ ماه اول امسال به کمتر از ۱۸ دستگاه رسیده بود.

عناوین برگزیده