تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۸
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۱۵۰۴۳۰
سرویس خبر : انرژی
ساعدی جزئیات سفر تیم نفتی ایران به مسکو را تشریح کرد:

تاکید وزیر انرژی روسیه بر افزایش مشارکت شرکت‌های روسی و ایرانی در پروژه های نفتی

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: نشست‌های متعدد با مقامات ارشد روسیه توانست آغازی برای فعالیت بیشتر شرکت‌های نفتی روسی در ایران باشد.
تاکید وزیر انرژی روسیه بر افزایش مشارکت شرکت‌های روسی و ایرانی در پروژه های نفتی

ساعدی در مسکو

به گزارش می متالز، قاسم ساعدی که به همراه وزیر نفت به‌منظور بررسی تازه‌ترین تحولات بازار نفت، به مسکو پایتخت کشور روسیه سفر کرده بود اهداف و دستاوردهای این سفر را تشریح کرد و گفت: این سفر با هدف توجه شرکت‌های روسی برای سرمایه‌گذاری در ایران، معرفی ظرفیت‌های جدید ایران و ایفای نقش ایران در قیمت و میزان تولید نفت جهانی صورت گرفت.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای اقتصادی و سیاسی این سفر توضیح داد: از آنجا که روسیه در بسیاری از مسائل سیاسی با ایران همراه بوده مشترکات دو کشور به بحث گذاشته شد و نشست‌های متعدد با مقامات ارشد روسیه توانست آغازی برای فعالیت بیشتر شرکت‌های نفتی روسی در ایران باشد چراکه این شرکت‌ها قبل از تحریم‌ها در کشور فعال بوده و پروژه‌های آن‌ها پیشرفت‌هایی نیز داشت که خوشبختانه وزیر انرژی روسیه بر افزایش حضور شرکت‌های نفتی روس در ایران تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در این سفر ظرفیت‌های جدیدی مانند چاه های نفتی شادگان و میدان نفتی سوسنگرد نیز معرفی شدند تا روس‌ها جهت سرمایه‌گذاری حضور یابند اضافه کرد: ما روسیه را باتوجه به موضع‌گیری‌های بین‌المللی این کشور از شرکای تجاری خود، البته با رعایت چارچوب منافع و مصالح جمهوری اسلامی قلمداد می‌کنیم.

 

استقبال روس‌ها از افزایش همکاری نفتی با ایران

ساعدی با اشاره به استقبال روس‌ها از افزایش همکاری نفتی با ایران، گفت: هیات نفتی اعزام شده به روسیه با هدف رونق تولید داخلی با مقامات این کشور مذاکره کردند چراکه در تمام مذاکرات بر مشارکت شرکت‌ها و متخصصان ایرانی در پروژه‌ها تاکید شد تا توان داخلی افزایش پیدا کند و مقامات روسی از مشارکت اقتصادی در تمامی زمینه‌ها با ایران استقبال کردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین خبر داد: هر دو کشور از همکاری و استفاده از توانمندی‌های یکدیگر استقبال کردند به همین دلیل در آینده نزدیک  نمایشگاهی با هدف آشنایی تولیدکنندگان ایرانی و روسیه با تکنولوژی‌های یکدیگر برگزار خواهد شد.

 

خواسته ایران؛ برقراری سهمیه متوازن و متعادل تولید و فروش نفت در جهان

وی همچنین به تبادل نظرهای صورت گرفته درخصوص کاهش تولید نفت کشورهای عضو اوپک و اوپک پلاس اشاره کرد و گفت: از آنجا که مقامات روسیه به تازگی با مقامات نفتی عربستان و دیگر کشورها نشست داشته‌اند، ایران نیز اهداف و خواسته‌های خود همچون برقراری سهمیه متوازن و متعادل تولید و فروش نفت در جهان را مطرح کرد و تاکید شد؛ سهمیه‌بندی‌ها باید متناسب با نیاز جهان و ظرفیت کشورها باشد.

حضور رحیمی مظفری در مسکو به همراه وزیر نفت

سهمیه تولید ایران در اوپک همچون گذشته ثابت است

این نماینده مجلس در ادامه توضیح داد: رابطه معکوسی میان تولید نفت و قیمت آن وجود دارد چراکه هر قدر تولید بیشتر باشد قیمت‌ها پایین آمده و هر قدر سهمیه تولید کاهش پیدا کند قیمت‌ها بالا خواهد رفت هرچند ایران طالب هیچ یک از این دو رویکرد نیست و حد تعادل را در تولید و فروش نفت جهانی خواستار است چراکه در این صورت علاوه‌بر تامین سوخت و نفت مورد نیاز جهان، قیمت نفت متعارف بسته  می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: سهمیه تولید ایران در اوپک همچون گذشته ثابت است و تلاش می‌شود سهمیه ایران در اوپک حفظ شود.

عناوین برگزیده