تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۵
بازدید: ۳۳۳
کد خبر: ۱۵۰۴۳۹
سرویس خبر : انرژی
حسینی نشست امروز کمیسیون عمران را تشریح کرد:

بررسی اعتبارات حوزه عمران در لایحه بودجه ۱۴۰۰/تلاش نمایندگان برای تمدید مصوبه تأمین قیر رایگان در سال آتی

می متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: اعضای این کمیسیون به دنبال تمدید موضوع تأمین قیر رایگان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ هستند، از این رو قرار است که پیشنهاد مذکور تا روز شنبه نهایی شده و به کمیسیون تلفیق ارسال شود.
بررسی اعتبارات حوزه عمران در لایحه بودجه ۱۴۰۰/تلاش نمایندگان برای تمدید مصوبه تأمین قیر رایگان در سال آتی

به گزارش می متالز، سید البرز حسینی در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس، گفت: در این نشست، برخی از بندها و تبصره‌های ارجاعی لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور به این کمیسیون مورد بحث و رسیدگی قرار گرفت. در نشست مذکور، تبصره 14 لایحه بودجه بررسی شد، یکی از محورهای این تبصره، موضوع سهم 14/5 درصدی وزارت نفت از محل درآمدهای حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی برای اورهال کردن پالایشگاه ها و امور جاری وزارتخانه است، در نشست امروز اعضای کمیسیون این پیشنهاد را مطرح کردند که سهم وزارتخانه در این حوزه به 11 درصد کاهش یافته و مابه تفاوت 3/5 درصدی برای اجرای پروژه های عمرانی در نظر گرفته شود.

سید البرز حسینی

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین بر اساس بند (ه) تبصره 16لایحه بودجه 1400، بانک مرکزی مکلف شد که اعتباری حدود 3 هزار میلیارد ریال را از طریق بانک های عامل در جهت پرداخت ودیعه مسکن به خانوارهای دارای سه فرزند و بالاتر در نظر بگیرد. در بند (و) این تبصره نیز بانک مرکزی مکلف به پرداخت تسهیلات ازدواج و خرید مسکن به کارکنان و بازنشستگان ناجا با اعتباری حدود 5 هزار میلیارد ریال شد.

حسینی افزود: همچنین قرار است که اعتباری حدود 40 هزار میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات 20 میلیون تومانی قرض الحسنه، تسهیلات 50 میلیون تومانی ازدواج و تسهیلات 30 میلیون تومانی ودیعه مسکن به کارکنان ارتش، سپاه پاسداران، وزارت دفاع و پرسنل نیروهای مسلح در نظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: اعضای کمیسیون عمران مجلس به دنبال تمدید موضوع تأمین قیر رایگان در لایحه بودجه 1400 هستند، از این رو قرار است که پیشنهاد مذکور تا روز شنبه نهایی شده و به کمیسیون تلفیق ارسال شود.

عناوین برگزیده