تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۳۰
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۱۵۰۴۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری صنعتی در مازندران ۱۴۰ درصد افزایش یافت

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت که میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از ۱۴۰ درصد نسبت به هشت ساله قبل افزایش یافته است.
سرمایه‌گذاری صنعتی در مازندران ۱۴۰ درصد افزایش یافت

به گزارش می متالز، حسینعلی قوانلو روز چهارشنبه میزان سرمایه گذاری صنعتی دولتی و خصوصی در دولت یازدهم و دوازدهم در مازندران را ۷۹ هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی گفت که در دوره هشت ساله دولت نهم و دهم حدود ۳۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در مازندران انجام شده بود.

قوانلو گفت که با سرمایه گذاری صنعتی انجام شده در دولت یازدهم و دوازدهم یکهزار و ۵۷۵ واحد تولیدی و صنعتی در داخل و خارج از شهرک های صنعتی مازندران به بهره برداری رسید.

وی میزان اشتغال این واحدهای تولیدی را هم حدود ۳۱ هزار نفر اعلام کرد.

رییس سازمان صنعت مازندران از کارخانه سیمان کیاسر، کارخانه البرز ایرانیان ، مجتمع کاغذ تحریر،  خطوط جدید فرآورده های لبنی کاله ، فولاد بهمن و زغال سنگ مرکزی به عنوان مهم ترین طرح های صنعتی افتتاح شده در دولت تدبیر و امید نام برد.

دبیر ستاد تسهیل و موانع تولید مازندران اظهار داشت: در مجموع در این دولت برای پنج هزار و ۴۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در استان جواز تاسیس صادر شد که حدود یک سوم آنها تاکنون به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده برای واحدهای صنعتی دارای جواز تاسیس را هم حدود ۲۶۸ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود که بر اساس آمار حدود ۳۰ درصد از سرمایه گذاری پیش بینی شده برای حوزه صنعتی که جواز تاسیس دریافت کردند، در این مدت محقق شده است.

قوانلو دلیل رشد سرمایه گذاری صنعتی در مازندران را ناشی از حمایت دولت از این حوزه  بخصوص در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اعلام کرد و گفت: در هفت سال گذشته حدود هفت هزار مصوبه از یکهزار و ۵۰۰ نشست ستاد تسهیل استان برای گره گشایی از فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی صادر و بخش زیادی از آنها اجرایی شده است.

وی افزود: افزایش ۱۴۰ درصدی سرمایه گذاری صنعتی در مازندران طی هفت سال گذشته در حالی محقق شده است که کشور به دلیل تحریم های ظالمانه در تنگنای اقتصادی قرار داشت.

عناوین برگزیده