تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۱۵۰۴۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد تولید محصولات زنجیره ی فولاد ایران در هشت ماهه نخست سال 99

می متالز - متال اکسپرت در رابطه با رشد تولید محصولات زنجیره ی فولاد ایران نوشته است: اکثر تامین کنندگان سنگ آهن ایران در 8 ماهه نخست سال جاری میزان تولیدات خود را به دلیل افزایش تقاضا برای فولاد خام و در نهایت محصولات فولادی افزایش داده اند. در طی فروردین تا آبان امسال تولیدات کنستانتره سنگ آهن ایران با افزایشی 5 درصدی به نسبت سالانه به 33.17 میلیون تن رشد داشته و در حال حاضر کمبودی در این بخش وجود ندارد. همچنین تولید گندله ی ایران طی مدت ذکر شده با افزایشی 11 درصدی رقم 30.73 میلیون تنی را ثبت کرده است.
رشد تولید محصولات زنجیره ی فولاد ایران در هشت ماهه نخست سال 99

به گزارش می متالز، در شرایط حاضر و در مدت تحریم ایران بیشتر سهم تولیدات معدنکاری و فرآوری صرف بازار داخل شده و قسمت کمتری از آن به صادرات اختصاص داده می شود. همچنین تولید آهن اسفنجی با رشدی 10 درصدی سالانه به 20.73 میلیون تن و همچنین فولاد خام با رشد 8 درصدی به 15.14 میلیون تن طی مدت یاد شده افزایش یافته است.

همچنین انتظار می رود رشد تولید در هر دو بخش سنگ آهن و زنجیره ی فولاد ایران با توجه به قیمت صعوی فولاد صادراتی و شرایط سیاسی پیش آمده بین این کشور و ایالات متحده ادامه دار باشد و این موضوع نیازمند گذر زمان است.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده