تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۱۵۰۵۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد تخت روسیه؛ اشتها برای خرید زیاد است

می متالز - بازار ورق گرم در روسیه روند صعودی به خود گرفته است. چون که تقاضا برای این محصول زیاد بوده است.
فولاد تخت روسیه؛ اشتها برای خرید زیاد است

فولاد تخت روسیه؛ ورق گرم

به گزارش می متالز، ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای ورق گرم داخلی روسیه ۵۵.۵۰۰ تا ۵۸ هزار روبل (۷۵۵-۷۸۹ دلار) در هر تن با احتساب ۲۰٪ مالیات بر ارزش افزوده بود، درحالی‌که هفته قبل قیمت آن ۵۵ تا ۵۶ هزار روبل بوده است.

یکی از سهامداران می‌گوید که قیمت خرید ورق گرم ۵۵.۵۰۰ روبل در هر تن بود، درحالی‌که برای محموله‌های نوامبر ۴۵ هزار روبل در هر تن بوده است.

همچنین پیشنهادهای شرکت Severstal، یکی از مهم‌ترین تأمین‌کنندگان داخلی ، ۵۸.۵۰۰ روبل در هر تن اعلام شد.

معامله گرانی که با کارخانجات توافقنامه سهام دارند، مواد را بدون پرداخت پول به انبار می‌آورند و سپس می‌توانند تناژهای توافق شده را با قیمت موجود در آن زمان خریداری کنند.

منابع آگاه مدعی هستند که قیمت مواد برای افراد غیر سهام دار ۵۸ هزار روبل در هر تن بوده است.

افزون بر اینها گزارش شده فعالیت معاملات در منطقه طی هفته ارزیابی خوب بوده است.

یکی از بازرگانان می‌گوید: «خریداران با توجه به تامین تناژ مورد نیاز خود، پیش‌بینی‌ می‌کنند قیمت‌های جدید افزایش داشته باشند.»

البته گفتنی است طی این هفته صادرات قوی نیز از روند صعودی در بازار داخلی حمایت می‌کرد.

ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای ورق گرم صادراتی سی‌آی‌اس در ۲۱ دسامبر ۷۱۰ تا ۷۲۰ دلار به ازای هر تن بود که به اندازه ۲۰-۳۵ دلار در هر تن افزایش داشت.

 

فولاد تخت روسیه؛ ورق سرد

کمبود مداوم ورق سرد در بازار از قیمت‌ها در سطوح بالا حمایت می‌کرد، از زمانی که ارزیابی بازار در سال ۲۰۱۳ آغاز شده، قیمت داخلی روسیه به رکورد جدیدی رسیده است.

ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای قیمت ورق سرد فولادی داخلی روسیه ۶۵.۵۰۰ تا ۶۶ هزار روبل در هر تن بوده است. در حالیکه قیمت قبلی آن ۶۵ تا ۶۶ هزار روبل در هر تن بوده است.

کارخانه NLMK، یکی از عمده‌ترین تأمین‌کنندگان منطقه، پیشنهادات ورق سرد ژانویه را از ۶۵ هزار روبل در هر تن هفته گذشته به ۷۰.۵۰۰ روبل در هر تن افزایش داد. اما این قیمت در ارزیابی لحاظ نشده است، زیرا خریداران آن را بسیار بالا می‌دانند.

کارخانه Severstal  مواد مشابه را با قیمت ۶۶ هزار روبل در هر تن ارائه می‌کرد، در حالی که در دسامبر ۵۹.۵۰۰ روبل بوده است.

 

صفحات فولادی

ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای صفحات فولادی داخلی روسیه ۵۶ هزار روبل در هر تن بود، در حالی که در ۱۴ دسامبر ۵۵ هزار تا ۵۶ هزار روبل در هر تن بوده است، این یک جهش عظیم ۲۴ درصدی نسبت به هفته قبل وقتی که قیمت ها ۴۴.۵۰۰ تا ۴۵ هزار روبل در هر تن بود، به حساب می‌آید.

منابع اعلام کردند که صفحات فولادی کارخانه آهن و فولاد مگنیتوگورسک (MMK) با قیمت  ۵۶ هزار  روبل در هر تن ارائه می‌شود، این رقم در ماه دسامبر ۴۵ هزار روبل در هر تن بود.

عناوین برگزیده