تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۳
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۱۵۰۹۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در هشت ماهه ۹۹ ثبت شد؛

اشتغال ۱۳ هزار نفر در قالب ۵۹ طرح صنعتی - معدنی

می متالز - هشت ماهه امسال اجرای ۵۹ طرح با سرمایه گذاری یک میلیون و ۴۲ هزار و ۴۵۱.۹ میلیارد ریال، اشتغال ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر را بدنبال داشت.
اشتغال ۱۳ هزار نفر در قالب ۵۹ طرح صنعتی - معدنی

به گزارش می متالز، برپایه جداول آماری وزارت صنعت، در دوره مورد بررسی در قالب ۱۹ سرفصل تحت پوشش این وزارتخانه، ۵۹ طرح که تمامی آنها دارای مشخصه سرمایه گذاری بیش از ۶۰ میلیارد تومان دارند، به اجرا گذاشته شد.

 

سهم بیش از ۳۰ درصدی بخش معدن و صنایع معدنی

بررسی آمار مربوطه گویای آن است که از مجموع ۵۹ طرح ایجادی، ۱۸ طرح به بخش معدن و صنایع معدنی (سهم بیش از ۳۰ درصد) مربوط می شود که زمینه اشتغال سه هزار و ۴۴۲ نفر از مجموع ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر را فراهم کرده که سهم بیش از ۲۵ درصدی دارد.

 

اختصاص ۱۰ طرح به فلزات اساسی

 همچنین در فهرست طرح های ایجادی بیشترین سهم به فلزات اساسی با ۱۰ طرح اختصاص یافته که در زمینه های فولاد، مس،  آلومینیوم و ...است. این طرح ها در استان‌های سمنان، اصفهان، مرکزی، جنوب کرمان، قزوین، آذربایجان غربی و شرقی، کرمان و فارس (منطقه ویژه اقتصادی لامرد) اجرا شده است.  

 

محصولات کانی غیرفلزی با پنج طرح

 پس از فلزات اساسی در بخش معدن وصنایع معدنی، تعداد پنج طرح مربوط به سایر محصولات کانی غیر فلزی است که در استان‌های اصفهان، مرکزی، همدان، یزد و کرمان واقع شده اند، طرح های سرامیک، بلور و کاشی از جمله آنهاست.

 

استخراج کانه‌های فلزی و زغال سنگ

بر اساس بررسی جداول مربوطه، دو طرح در زمینه استخراج کانه‌های فلزی «سنگ آهن» در استان‌های کرمان و خراسان رضوی و یک طرح در زمینه استخراج زغال سنگ و لینیت در استان خراسان جنوبی واقع شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت امسال در چارچوب جهش تولید برنامه رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی در زمینه ذخایر اکتشافی معدنی را در دستور کار دارد و با توجه به استخراج ۴۱۰ میلیون تنی در سال ۹۸، افزایش ۳۰ درصدی را در این زمینه پیش بینی کرده و رشد ۲۵ درصدی در زمینه تولیدات صنایع معدنی را دنبال می کند.   

عناوین برگزیده