تاریخ: ۰۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۴
بازدید: ۴۲۳
کد خبر: ۱۵۰۹۵۹
سرویس خبر : متالورژی و مواد

کارخانه فروآلیاژ اسلام آبادغرب تا پایان سال به بهره برداری می رسد

می متالز - به گفته مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه پروژه احداث کارخانه کاشی و سرامیک با سرمایه‌گذاری چینی‌ها نزدیک به ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر شرایط بیماری کرونا روند اجرای آن را تا حدودی با تاخیر مواجه کرده است.
کارخانه فروآلیاژ اسلام آبادغرب تا پایان سال به بهره برداری می رسد

به گزارش می متالز، فرید خلیلی مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه گفت: پارسال بعد از چند سال وقفه دو مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای استان کرمانشاه نهایی شد،  سرمایه‌گذار هر دو پروژه چینی‌ها بودند و اکنون هر دو طرح در دست اقدام است.

او کارخانه کاشی و سرامیک با سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیون یورو را اولین طرح مهم با سرمایه‌گذاری چینی‌ها دانست که اکنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت دارد و گفت: اگرچه روند اجرای پروژه در روز‌های اول به خوبی پیش می‎‌رفت، اما شیوع بیماری کرونا و سخت شدن تردد سرمایه‌گذاران بین دو کشور روند کار را کند کرد.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری کرمانشاه با اشاره به متوقف بودن این طرح در حال حاضر، بیان کرد: بر اساس پیگیری‌های هفتگی و روزانه که از این طرح داریم، قرار شده به زودی روند کار از سر گرفته شود و سرمایه‌گذار همچنان برای اجرای این پروژه پای کار است.

خلیلی تاکید کرد: کار‌های لازم برای تمدید مجوز سرمایه‌گذاری این کارخانه نیز انجام شده است.

او زمان اولیه در نظر گرفته شده برای احداث کارخانه کاشی و سرامیک را یک ساله عنوان کرد و یادآور شد: اگر مشکلات فعلی حل شود، به زودی شاهد بهره‌برداری از این کارخانه خواهیم بود.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه معتقد است با بهره‌برداری از این طرح امکان اشتغال ۱۵۰۰ نفر در کرمانشاه فراهم خواهد شد و بخش قابل توجهی از تولیدات این کارخانه کاشی و سرامیک رویکرد صادراتی دارد.

خلیلی دومین سرمایه‌گذاری خارجی که پارسال در استان استارت خورد و چینی‌ها سرمایه‌گذار آن هستند را نیز کارخانه فروآلیاژ اسلام آبادغرب اعلام کرد که اکنون حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او  با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یورویی این کارخانه، تاکید کرد: با بهره‌برداری از این طرح ۲۱۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، این کارخانه تا پایان اسفندماه امسال به بهره‌برداری برسد و اظهار کرد: قرار است زیرساخت‌های مورد نیاز این کارخانه از جمله جاده دسترسی، برق نیز در همین مدت تامین شود.

به گفته خلیلی، این دو طرح نخستین سرمایه‌گذاری‌های خارجی هستند که بعد از سال ۱۳۹۰ با وجود همه محدودیت‌هایی که در جذب سرمایه‌گذاری خارجی داریم، به صورت عملیاتی در استان انجام شده است.

عناوین برگزیده