تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۱
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۱۵۱۰۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کاهش ۶۹ درصدی درآمد صادراتی "سایپا"

ادامه خلاقیت مدیران خودروساز نارنجی

می متالز - میزان درآمد‌های شناسایی شده "خساپا" در آذرماه، نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۱درصد کاهش داشته است.
ادامه خلاقیت مدیران خودروساز نارنجی

ادامه خلاقیت مدیران خودروساز نارنجی

به گزارش می متالز، سایپا یکی از دو خودروساز بزرگ ایران است که علی رغم انحصاری بودن صنعت خودرو در کشور کماکان نتوانسته از زیاندهی خارج شود.

هر چند این خودروساز در اردیبهشت ماه امسال با افزایش سرمایه ۴۵۰ درصدی را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را در دستور کار خود قرار داد، اما کماکان نتوانسته از زیان خارج شود.

طبق اطلاعات قرار گرفته بر روی کدال، خودروسازی "سایپا" در ۶ ماهه امسال با زیان ۱۱۴ هزار و ۱۲۵ میلیاردی روبه رو بوده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۱۰۱ هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال بوده است که در سال جاری رشدی ۱۲ درصدی داشته است.

اینکه مدیریت این خودروساز با چه تبحر و خلاقیتی علی رغم افزایش قیمت‌های متوالی رقم زیاندهی این شرکت را افزایش می‌دهد و رکوردشکنی می‌کند مشخص نیست.

خودروسازی "سایپا" در گزارش فعالیت ماهانه خود منتهی به آذر ماه سال جاری، میزان درآمد حاصل شده را طی این دوره بالغ بر ۱۳.۶۱۱ میلیارد ریال به ثبت رسانده است.

درآمد شناسایی شده این خودرو‌ساز نارنجی پوش از ابتدای سال مالی تا پایان آذر ماه سال جاری حدوداً بالغ بر ۹۴.۲۳۵ میلیارد ریال گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش مواجه بوده است.

ادامه خلاقیت مدیران خودروساز نارنجی/ درآمدهایی که آب می‌رود

میزان درآمد شناسایی شده شرکت "خساپا"

بر اساس اعلام این شرکت، میزان درآمد‌های شناسایی شده این  خودروساز در آذرماه، نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۱درصد کاهش داشته، همچنین "درآمد‌های" حاصل شده از ابتدای سال مالی تا پایان آذرماه نیز کاهش ۱۱درصدی را شاهد بوده است.

ادامه خلاقیت مدیران خودروساز نارنجی/ درآمدهایی که آب می‌رود

بر اساس نمودار فوق، میزان درآمد "خساپا" در ابتدای تابستان رقابت نزدیکی را با دوره مشابه سال گذشته خود به دنبال داشته اما؛ در مرداد ماه میزان درآمد‌های این شرکت خودرو ساز نزدیک به ۴۸ درصد کاهش  را تجربه کرده و در ماه های شهریور، مهر، آبان و آذر نیز میزان درآمد‌های سال گذشته "خساپا" از سال ۹۹ بیشتر بوده است.

همچنین از نکات مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد، میزان درآمد از «فروش صادراتی» این شرکت است که از ابتدای سال مالی تا پایان آذر ماه، ۷۰۹.۰۷۲ میلیون ریال را به ثبت رسانده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با کاهش ۶۹ درصدی مواجه بوده است.


میزان فروش محصولات "خساپا" از ابتدای سال مالی تاکنون

بر پایه این گزارش، میزان فروش محصولات شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) در آذر ماه سال جاری، ۲۱.۱۵۱ دستگاه را به فروش رسانده و نسبت به دوره مشابه سال گذشته با کاهش ۴۲ درصدی فروش دست و پنجه نرم کرده است.

ادامه خلاقیت مدیران خودروساز نارنجی/ درآمدهایی که آب می‌رود

همانطور که در نمودار فوق مشاهده می‌شود میزان فروش شرکت "خساپا"، از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش داشته اما؛ از خرداد ماه سیر نزولی میزان فروش در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته مشاهده می‌شود.

بیشترین اختلاف فروش رخ داده مربوط به مرداد  با ۵۸ درصد کاهش فروش بوده است.

عناوین برگزیده