تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۰
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۱۵۱۲۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزون بر ۱۲۹ میلیون دلار کالا از گمرک فارس صادر شد

می متالز - مدیر کل گمرک‌های استان فارس گفت: ۳۲۸ هزار و ۹ تن کالا به ارزش ۱۲۹ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۲۰۳ دلار در ۹ ماه امسال از طریق گمرک‌های این استان به خارج از کشور صادر شد.
افزون بر ۱۲۹ میلیون دلار کالا از گمرک فارس صادر شد

به گزارش می متالز، خداداد رحیمی افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ از نظر وزنی و ارزی به ترتیب ۳۰ درصد و ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این افزایش در حالی است که هنوز شرایط ورود و خروج کالا به روال قبل باز نگردیده و به دلیل گستردگی ویروس کرونا با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

رحیمی اظهار داشت: صادرات فارس در مدت یاد شده، به ۵۱ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، کویت، ترکیه، چین، امارات متحده عربی، آلمان، ویتنام و قطر انجام شده است.

مدیر کل گمرک‌های استان فارس بیان کرد: عمده کالاها و محصولات صادر شده از این استان شامل، محصولات لبنی، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، اوره، دستگاه‌های مبدل حرارتی، ماهی، انجیر و رزین‌های آلکید اصلاح شده است.

رحیمی گفت: در مدت مورد اشاره، در بین کالاهای صادراتی فارس، اوره از لحاظ وزن ۲۲ درصد و از حیث ارزش ۱۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ داشته است.

او ادامه داد: همچنین در ۹ ماه امسال، ۲۵ هزار و ۳۶۵ تن کالا به ارزش ۱۱۱ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۶۹۳ دلار از طریق گمرک‌های این استان و عمدتا از کشورهای چین، آلمان، برزیل، کره جنوبی، ترکیه، هند، اسپانیا، اندونزی و پاراگوئه وارد شده است.

وی بیان داشت: در مدت مذکور نیز با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا شاهد ورود ۲۸ هزار و ۳۱۴ مسافر از طریق مرز هوایی فارس به کشورمان بودیم که از این تعداد ۲۲ هزار و ۶۵۱ مسافر ایرانی و پنج هزار و ۶۶۳ نفر مسافر خارجی بودند.

رحیمی گفت: در ۹ ماه امسال نیز ۲۶ هزار و ۶۶۲ مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شدند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۴۴۵ مسافر ایرانی و پنج هزار و ۲۱۷ مسافر خارجی بودند.

وی ادامه داد: همچنین در مدت یاد شده، شهروندان استان فارس تعداد ۳۱۹ بسته هدیه و سوغات به ارزش ۱۱ هزار و ۸۳۷ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت و سه هزار و ۴۶۰ بسته پستی به ارزش ۵۰ هزار و ۵۴۹ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.

عناوین برگزیده