تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۵
بازدید: ۳۳۸
کد خبر: ۱۵۱۵۲۵
سرویس خبر : انرژی

مهمترین نکته که باید درباره پارس بدانیم

می متالز - شرکت پتروشیمی پارس در شمال خلیج فارس و۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر و۵۷۰ کیلومتری غرب بندر عباس در منطقه ویژه اقتصادی پارس واقع شده است.
مهمترین نکته که باید درباره پارس بدانیم

به گزارش می متالز، شرکت پتروشیمی پارس در شمال خلیج فارس و۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر و۵۷۰ کیلومتری غرب بندر عباس در منطقه ویژه اقتصادی پارس واقع شده است.

شرکت پتروشیمی پارس در ۲ اسفند ماه ۱۳۷۷ تاسیس شده و فعالیت‌های اجرایی مرتبط با آن از سـال ۱۳۷۸ آغـاز شد.

کل سرمایه‌گذاری ارزی انجام شده ۷۲۰ میـلیون دلار و سرمایه‌گذاری ریـالی انجام شده ۲۸۳۵ میلیارد ریـال بوده است. پنجاه درصد سهام شرکت پلیمر آریاساسول نیز متعلق به شرکت پتروشیمی پارس است.

شرکت پتروشیمی پارس از سه واحد تولیدی و یک بخش برون واحدی تشکیل شده است: واحد استحصال اتان، واحد اتیل بنزن و واحد استایرن منومر. این شرکت با ظرفیت اسمی سالانه ۴ میلیون و ۴۸۱ هزار تن محصولات پتروشیمیایی، شامل یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن اتان، ۹۸۰ هزار تن پروپان، ۵۷۰ هزار تن بوتان، ۸۶ هزار تن گسولین، ۶۴۵ هزار تن اتیل بنزن، ۶۰۰ هزار تن استایرن منومر و ۱۴ هزار تن مخلوط بنزن و تولوئن، بزرگ‌ترین واحد استحصال اتان کشور، یکی از بزرگ‌ترین صادر‌کنندگان LPG خاورمیانه، تنها تولید‌کننده و تامین‌کننده استایرن منومر داخل و یکی از بزرگ‌ترین صادر‌کننده‌های این محصول در دنیا به شمار می‌رود.

درآمدهای عملیاتی شرکت در ۶ ماه منتهی به شهریور ۹۸ مبلغ ۹۴۵۲ میلیارد تومان و بهاى تمام شده درآمدهای عملیاتی مبلغ۶۳۸۴ میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومان اعلام شد.

برآورد تعداد فروش در دوره ۶ ماه منتهی به اسفند ۹۹ به میزان ۱,۶۴۹,۰۰۰ تن است که نسبت به ۶ ماه اول سال کاهش ۱۵ درصدی پیش بینی شده است. شرکت پتروشیمی پارس از ابتدای سال مالی تا انتهای آذر ماه ۹۹ در مجموع مبلغ۱۶ هزار و ۴۷۹ میلیارد تومان فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال۹۸ با رشد ۴۲ درصدی همراه بوده است.

قیمت سهم در محدوده ۱۶ هزار و ۲۲۱ تومان است که از لحاظ بررسی‌های بنیادی قیمت سهم بالا برآورد می‌شود. سهم طی سه ماه گذشته بازدهی منفی ۳ درصدی و در یک سال بازده بیش از ۱۷۷ درصدی را عاید سهامداران خود کرد.

منبع: نبض بورس
عناوین برگزیده