تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۳۳
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۱۵۱۵۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

انتشار صورت های مالی تلفیقی ۶ ماهه "کچاد" با تحقق سود ۸۷۶ ریالی

می متالز - شرکت چادرملو با انتشار صورت های مالی حسابرسی شده تلفیقی نیمه نخست سال جاری، ٨٧۶ ریال سود برای هر سهم محقق کرد.
انتشار صورت های مالی تلفیقی ۶ ماهه "کچاد" با تحقق سود ۸۷۶ ریالی

به گزارش می متالز، شرکت چادرملو با سرمایه 5.5 هزار میلیارد تومانی، صورت های مالی حسابرسی شده تلفیقی نیمه نخست سال مالی جاری را منتشر کرد.

براین اساس، "کچاد" در این مدت ٧٧٨ ریال و ٨٧۶ ریال سود برای هر سهم شرکت اصلی و تلفیقی محقق کرد. میزان درآمدهای عملیاتی شرکت اصلی ۷.۴ هزار میلیارد تومان، سود عملیاتی ۴.۵ هزار میلیارد تومان و سود خالص ۴.۳ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با رشد ۵۰، ۸۸ و ۶۲ درصدی روبرو شده است.

میزان درآمدهای عملیاتی تلفیقی نیز ۹‌.۵ هزار میلیارد تومان، سود عملیاتی ۴.۷ هزار میلیارد تومان و سود خالص ۴.۸ هزارمیلیارد تومان به ترتیب با افزایش ۶۴، ۹۶ و ۷۱ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل روبرو شده است.

مجموعه افزایش مبلغ فروش در دوره مالی منتهی به شهریور نسبت به مدت مشابه قبل مبلغ ۳.۶ هزار میلیارد تومان معادل ۶۹ درصد مربوط به افزایش نرخ فروش محصولات و ۱.۱ هزار میلیارد تومان معادل ۲۴ درصد ناشی از کاهش مقدار فروش محصولات است. افزایش نرخ فروش محصولات کنسانتره و گندله متاثر از افزایش قیمت شمش فولاد خوزستان است. بازار اصلی فروش محصولات در داخل بوده و عمده محصولات عرضه شده به متقاضیان داخلی فروخته شده است.

در این دوره از مجموع مبلغ فروش محصولات به میزان ۷.۳ هزار میلیارد تومان، فروش داخلی بالغ بر ۵.۷ هزار میلیارد تومان معادل ۷۸ درصد و مبلغ فروش صادراتی( محصول شمش فولاد) ۱.۶ هزار میلیارد تومان معادل ۲۲ درصد بوده است. شرکت های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و آهن و فولاد ارفع از مشتریان عمده داخلی خرید محصولات کنسانتره و گندله هستند.

پیش بینی اجرای طرح های آتی تا سه سال آینده

  • آماده سازی و انجام اکتشاف مقدماتی، تفصیلی و دستیابی به توده معدنی در معدن  D۱۹ با همراهی و مشارکت شرکت سنگ آهن مرکزی
  • طرح احداث یک واحد ۱۰ مگاواتی نیروگاه خورشیدی در جوار نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی و توسعه نیروگاه های مشابه تا میزان ۱۰۰ مگاوات با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون یورو
  • طرح احداث کارخانه گندله سازی شماره ۲ با ظرفیت تولید سالانه ۵ میلیون تن در مجتمع صنعتی چادرملو با سرمایه‌گذاری اصلاح شده ۱۸۰ میلیون یورو
  • طرح احداث کارخانه تولید فروآلیاژها ( فرومنگنز پرکربن و فرو سیلیکو منگنز) با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در سال و با سرمایه گذاری ۴۰ میلیون یورو
  • مطالعه ایجاد شرکت حمل و نقل ریلی برای تامین زیرساخت های حمل مواد اولیه و محصولات
  • مشارکت با شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در احداث کارخانه های کنسانتره و گندله به ظرفیت ۴ میلیون تن در سال و در حال تأسیس شخصیت حقوقی جدید
  • مشارکت در ایجاد واحدهای تولید کنسانتره و گندله در سال مناطق معدنی
منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده