تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۱۵۱۵۷۷
سرویس خبر : انرژی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان:

طرح احداث ۲ ایستگاه توزیع برق برای معادن جنوب کرمان تصویب شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از تصویب طرح احداث ۲ پست فوق توزیع برق در راستای تامین زیرساخت‌های معدنی این منطقه خبر داد.
طرح احداث ۲ ایستگاه توزیع برق برای معادن جنوب کرمان تصویب شد

به گزارش می متالز، مسلم مروجی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران این پست‌های برق را  در بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت و رمشک در شهرستان قلعه‌گنج اعلام کرد و همچنین از ارتقای پست برق اسفندقه در شهرستان جیرفت خبر داد.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز ضروری معادن و صنایع معدنی جنوب کرمان به تأمین برق، احداث این پست‌های فوق توزیع در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور مصوب شد.

وی ادامه داد: طبق این مصوبه ۵۰ درصد از هزینه ساخت بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و ۵۰ درصد دیگر از طریق وزارت نیرو تامین می‌شود.

مروجی به سفر مدیر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به جنوب کرمان اشاره کرد و سازمان ایمیدرو را به عنوان بازوی اجرایی و همچنین تامین کننده هزینه اجرای این سه طرح برق در وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد.

وی موضوع طرح اصلاح پُل فلزی اسفندقه در راستای افزایش میزان تحمل بار را از دیگر مشکلات مطرح شده در سفر مدیر زیرساخت سازمان ایمیدرو به جنوب کرمان اعلام کرد و گفت: این پل متاسفانه برای حمل مواد معدنی معادن این منطقه مناسب نیست. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از قول مساعد مدیر زیرساخت سازمان ایمیدرو برای حل مشکل پل فلزی اسفندقه و همچنین جاده فاریاب-زهمکان خبر داد.

وی از همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در راستای حل مشکلات زیرساختی این منطقه قدردانی کرد.

داریوش دیودیده مدیر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز در بازدید از طرح‌های معدنی و صنایع معدنی جنوب کرمان، از حمایت ایمیدرو برای تامین زیرساخت‌های توسعه معادن و صنایع معدنی جنوب کرمان خبر داد.

وی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سال جهش تولید، به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ماموریت داده شده که از طرح ها و واحدهای کوچک مقیاس که برای فعال سازی مشکلاتی از قبیل زیرساخت، تامین مالی و یا نیاز به حمایت فنی داشته باشند، با تشکیل کارگروه عارضه یابی حمایت شود.

عناوین برگزیده