تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۷
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۱۵۱۸۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استخراج سالانه بیش از ۱۷ میلیون تُن مواد معدنی در آذربایجان‌غربی

می متالز - سالانه ۱۷ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۸۲۵ تُن انواع مواد معدنی از معادن این استان استخراج می‌شود.
استخراج سالانه بیش از ۱۷ میلیون تُن مواد معدنی در آذربایجان‌غربی

به گزارش می متالز، به گفته معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، سالانه ۱۷ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۸۲۵ تُن انواع مواد معدنی از معادن این استان استخراج می‌شود.

عابد پور گفت: برداشت مواد معدن از معادن می‌تواند زمینه توسعه اشتغال و ارزآوری را برای منطقه و استان فراهم کند و این امر نیز خود موجب توسعه اقتصادی می‌شود.
او  با بیان اینکه این میزان از ۴۸۹ معدن فعال استان استخراج و به مراکز فرآوری در داخل و خارج از کشور ارسال می‌شود، بیان کرد: میزان ذخیره قطعی معادن آذربایجان‌غربی یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۶۵۷ تُن بوده که در این بخش برای پنج هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش معدن استان اشتغال فراهم شده است.
وی، میزان سرمایه‌گذاری بر روی این معادن را سه هزار و ۷۴۰ میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: امروزه معادن و مواد معدنی موجود در کشور به اصلی‌ترین عامل توسعه اقتصادی تبدیل شده است.
صنایع تبدیلی به دلیل فرآوری انواع محصولات موجب کاهش هدررفت منابع تولیدی، هدفمندشدن تولید، ایجاد زمینه صادرات و بالا رفتن اشتغال و درآمد بهره‌برداران در زمینه‌های مختلف شده و به معنای تمام کلمه این صنعت راه‌گشای توسعه و جهش تولید در بخش‌های مختلف به شمار می‌رود.

عناوین برگزیده