تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۲
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۵۲۳۰۰
وزیر راه و شهرسازی:

۲۱ پروژه بزرگ راه‌سازی کشور از بازار سرمایه تامین اعتبار می‌شود

می متالز - وزیر راه و شهرسازی از اخذ مجوز فراخوان تامین مالی از بازار سرمایه برای ۲ پروژه بزرگ آزادراه و راه آهن شیراز - بوشهر خبر داد و گفت: در ۱.۵ سال گذشته اخذ مجوز برای تامین مالی از بازار سرمایه برای بیش از ۲۱ پروژه پیگیری شده است.
۲۱ پروژه بزرگ راه‌سازی کشور از بازار سرمایه تامین اعتبار می‌شود

به گزارش می متالز، محمد اسلامی در بازدید از بزرگراه محور فیروز آباد – جم اظهار داشت: آزاد‌راه نیاز به سرمایه‌گذار بخش خصوصی و غیردولتی دارد و در 1.5 سال گذشته بیش از 21 پروژه را پیگیری کردیم که بتوانیم مجوز برای تامین مالی از بازار سرمایه بگیریم که دو پروژه مهم راه آهن و آزادراه شیراز ـ بوشهر از آن پروژه‌ها هستند.

وی گفت: پروژه بزرگراه فیروز آباد - جم پروژه مهمی که در استان فارس و بوشهر و منطقه ویژه انرژی‌بر است و بخش زیادی از این محور مطالعاتش تکمیل نشده و برای شروع عملیات اجرایی بزرگ‌راهی آماده نیست و حداقل بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بخش‌هایی از این پروژه در دست اجرا است که حدودا طول آن 45 کیلومتر است که بخش زیادی از آن تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و مابقی را تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهیم رساند.

اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایمن‌سازی این محور در اولویت است با حضور استاندار دو استان فارس و بوشهر ابتدا مقرر شد سه رویه را دنبال کنیم که در ابتدا ایمن‌سازی بخش‌هایی از محور که به دلیل وضعیت زمین شناسی و بارش‌های شدید اخیر آسیب‌های جدی وارد شده و هم اکنون توسط پیمانکار در دست ترمیم است.

وی نکته دوم را ایجاد باند سبقت در گردنه‌های موجود دانست که بتوانیم ایمنی گردنه‌ها را به حداکثر برسانیم و گفت: در مرحله سوم تلاش‌هایی با همکاری استاندار، نمایندگان هر دو استان فارس و بوشهر در 1.5 سال گذشته انجام شده که منابع مالی مورد نیاز این پروژه را به جز منابع عمرانی از طریق تبصره ماده 5 و 6 که با تضمین دولت برای تکمیل این پروژه وام اخذ گردد که بتوانیم قرارداد جدید منعقد کنیم.

اسلامی در ادامه این سفر از محور فراشبند بازدید و بیان کرد: این محور مطالبه به حق مردم است که 34 کیلومتر آن احداث شده و 20 کیلومتر نیز نیاز به لایه دوم آسفالت دارد و 2 گنبد نمکی که پدیده‌ای بسیار کم‌نظیر در ایران و جهان است در حالی که پروژه در حال آماده شدن بود دو حفره عظیم ایجاد کرد و مجددا مطالعات انجام گرفته است.

وی افزود: به دنبال این هستیم که ابزارهای دقیق بتوانیم حرکت حفره را اندازه‌گیری و رفتار مصالح سنگی این نقطه را با یک مانیتورینگ 24 ساعته بررسی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر با تمهیداتی که انجام شده مجددا فرو نشست اتفاق بیافتد از مطالعاتی که قبلا بررسی محور دیگر انجام شده و پرهزینه است استفاده خواهیم کرد که مردم از راه ایمن بهره مند باشند.

عناوین برگزیده