تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۱۵۲۳۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حق بیمه تولیدی ایران در جایگاه ۳۸ جهانی

می متالز - حق بیمه تولیدی ایران در مقام ۳۸ جهانی قرار دارد که نسبت به سال گذشته دو رتبه صعود را برای جایگاه ایران به ارمغان داشته است.
حق بیمه تولیدی ایران در جایگاه ۳۸ جهانی

به گزارش می متالز، با توجه به آمار منتشر شده سالنامه ۹۸ بیمه مرکزی، حق بیمه تولیدی جهانی در سال ۲۰۱۹ حدودا برابر با ۶,۲۹۲ میلیارد دلار، و در ایران حدود ۱۲ میلیارد دلار بوده است که از منظر حق بیمه تولیدی ایران را در مقام ۳۸ جهانی قرار داده، که نسبت به سال گذشته دو رتبه صعود را برای جایگاه ایران به ارمغان آورده است.

البته باید توجه داشت که رتبه ۳۸ در صنعت بیمه با توجه به رتبه ۲۶ اقتصاد کشور از منظر جهانی بر اساس تولید ناخالص داخلی، نشان دهنده ضعف نسبی صنعت بیمه در مقایسه با سایر بخش‌های اقتصاد کشور در مقیاس جهانی است.همچنین پارامترهایی از جمله سرانه حق بیمه تولیدی و ضریب نفوذ نیز بر اساس آخرین آمار قابل استناد نسبت به دوره گذشته سال قبل با بهبود همراه بوده است و باعث ادامه روند بهبود رتبه کشور از منظر دو شاخص مذکور در میان کشورهای منطقه شده است. افزایش دو پارامتر سرانه حق بیمه تولیدی و ضریب نفوذ در جهان به مراتب از افزایش این دو پارامتر در ایران بیشتر بوده است. در بخش بیمه‌های زندگی، سهم این نوع بیمه‌ها از کل پورتفوی بیمه‌ای در مقیاس جهانی حدود پنجاه درصد بوده و این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ این عدد در صنعت بیمه ایران با ۲درصد کاهش به نسبت سال قبل از آن به ۳/ ۱۴ درصد رسیده است، که نشان از فعالیت کمتر از انتظار بیمه گران و عدم فرهنگ‌سازی مناسب در این حوزه دارد.  البته در زمان حاضر ساختار اقتصادی کشور و به تبع آن صنعت بیمه تحت‌تاثیر دو عامل مهم شامل تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی و شیوع ویروس کووید-۱۹ قرار گرفته است.

عناوین برگزیده