تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۵۵
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۱۵۲۴۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مهمترین هدف فولاد سنگ:

تأمین پایدار آهک و دولومیت کلسینۀ گروه "فولاد"

می متالز - رئیس واحد آهک‌سازی شرکت فولادسنگ مبارکه تأمین پایدار و با کیفیت آهک و دولومیت کلسینۀ موردنیاز گروه فولاد مبارکه را مهم‌ترین هدف این شرکت ذکر کرد.
تأمین پایدار آهک و دولومیت کلسینۀ گروه "فولاد"

به گزارش می متالز، علی شجاعی درخصوص ظرفیت‌های شرکت فولادسنگ مبارکه گفت: این شرکت از سال‌های گذشته، تأمین سنگ خام واحد آهک‌سازی فولاد مبارکه را عهده‌دار بوده است. باتوجه به تغییر رویکرد و استراتژی این شرکت، کورۀ فاز اول پخت آهک در اواخر سال ۹۵ با فناوری خاص چیساکی ژاپن راه‌اندازی شد. کورۀ دوم نیز بدون حضور ناظر ژاپنی و با عزم کارشناسان داخلی و پس از پشت سر گذاشتن آزمایش های لازم در آذر سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: با توجه به پیچیدگی‌های خاص این فناوری، مسیر سختی تا رسیدن به وضعیت مطلوب کنونی پیموده شده است. اکنون هر دو کوره در حال بهره‌ برداری است و هریک از آنها در هر روز به‌راحتی می‌تواند ۴۰۰ تن محصول باکیفیت آهک کلسینه تولید کند. در آبان‌ماه گذشته نیز رکورد ماهانۀ قبلی تولید از حدود ۱۸ هزار تن به بیش از ۲۱ هزار تن و در آذر به بیش از ۲۲ هزار تن افزایش یافت و امید می رود این روند ادامه داشته باشد.

شجاعی عنوان کرد: انتظار می‌رود با بهره‌برداری از دو کورۀ ۶۰۰ تنی در طرح توسعۀ واحد آهک شرکت فولادسنگ در آیندۀ نزدیک، آهک و دولومیت کلسینۀ موردنیاز کل گروه فولاد مبارکه به‌شکل مطمئن و پایدار تأمین شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده