تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۱
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۱۵۲۴۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دارندگان پالایش یکم تا امروز ۲۶ درصد متضرر شده‌اند

می متالز - با کاهش 26 درصدی قیمت واحدهای سرمایه‌گذاری پالایش یکم نسبت به روز عرضه، دارندگان این واحد پالایشی تاکنون 26 درصد زیان دیده‌اند.
دارندگان پالایش یکم تا امروز ۲۶ درصد متضرر شده‌اند

به گزارش می متالز، دولت در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری تصدی‌های در اختیار خود به مردم، امسال اقدام به واگذاری باقی‌مانده سهام خود در چهار پالایشگاه تهران، اصفهان، بندرعباس و تبریز در قالب صندوق پالایش یکم کرد.

در ابتدا اعلام شد، واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری پالایش یکم با تخفیف ۳۰ درصد به مردم ارائه می‌شود، اما از همان ابتدا در تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری پالایش یکم اختلافاتی وجود داشت، به‌گونه‌ای که سازمان خصوصی‌سازی اعلام می‌کرد، تشکیل و بازار گردانی این صندوق ارتباطی به آن‌ها ندارد و از طرفی وزارت نفت از طریق شرکت ملی پالایش و پخش اعلام می‌کرد، ما وظیفه‌ای برای تشکیل این صندوق نداریم و بالاخره وقتی این اختلاف به رسانه‌ها کشیده شد، دو وزیر نفت و امور اقتصادی و دارایی جلسه‌ای برگزار کردند و قرار شد صندوق پالایش یکم تشکیل و در بورس عرضه شود.

میزان مشارکت‌کنندگان برای خرید این واحدهای پالایشی نسبت به ارائه صندوق دارا یکم که مرکب از سهام سه بانک ملت، تجارت و صادرات و نیز ۲ بیمه البرز و اتکایی امین بود، کمتر بود.

عناوین برگزیده