تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۱۵۲۶۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

رسوب کالا در گمرک به حداقل می‌رسد

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رسوب کالا در گمرک به حداقل خواهد رسید تا تأثیر مناسب بر بازار را شاهد باشیم.
رسوب کالا در گمرک به حداقل می‌رسد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رسوب کالا در گمرک به حداقل خواهد رسید تا تأثیر مناسب بر بازار را شاهد باشیم.

به گزارش می متالز، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رسوب کالا در گمرک به حداقل خواهد رسید تا تأثیر مناسب بر بازار را شاهد باشیم.

علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: مصوبات لازم در زمینه کاهش رسوب کالا در گمرکات را پیگیری خواهیم کرد تا تسریع در ترخیص کالا ادامه داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به گزارش گمرک مبنی بر ترخیص ۱۶ میلیون تن کالای اساسی، خاطرنشان کرد: روان کردن ترخیص کالاهای دپو شده از برنامه‌های جدی این وزارتخانه و وزارت امور اقتصادی و دارایی است و بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت با همکاری گمرک نسبت به ترخیص کالاهای بنادر کشور اقدام کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: چهار میلیون تن کالا در بنادر وجود دارد که در حال انجام مراحل قانونی برای ترخیص است تا مواد اولیه کارخانجات تولید داخل به موقع تأمین شود زیرا در عرضه کالا در بازار تأثیرگذار است و همچنین تأمین کالاهای اساسی نیز طبق برنامه واردات انجام می‌شود.

رزم حسینی با بیان اینکه نسبت به تأمین ذخایر کالاهای راهبردی اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: از ذخایر خوبی برخوردار هستیم تا با عرضه به موقع در مقاطعی نسبت به تنظیم بازار اقدام کنیم.

ثبات قیمت‌ها در بازار در دستور کار قرار دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص بررسی قیمت کالاها در بازار، اظهار داشت: ۱۰۰ قلم کالا در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است که حدود ۴۰ قلم از آن از ثبات نسبی برخوردار است و ۶۰ قلم دارای نوسانات قیمتی بود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد سازمان حمایت و دیگر نهادهای مسوول در جهت کاهش قیمت و تنظیم بازار اقدام کنند.

بازرسی و تعیین قیمت به استانداران واگذار شده است

رزم حسینی با بیان اینکه تفویض اختیار بازرسی و تعیین قیمت کالایی به استانداران و ستادهای استانی انجام شده است، خاطرنشان کرد: بازرسی کالاها به ویژه در بنادر، انبارها و بنکداران در سراسر کشور از سوی ستاد تنظیم بازار واگذار شده است تا به طور متمرکزتر انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه تمام دستگاه‌ها مصوبات مربوط به سامانه جامع تجارت را اجرایی کنند، تصریح کرد: بر اساس مصوبات ابلاغ شده از سوی رئیس‌جمهوری باید همه دستگاه‌های مسوول به این سامانه متصل باشند تا شاهد مشکلات در این زمینه نباشیم.

وی افزود: دستگاه‌هایی نظارتی باید با نهادهایی که تاکنون بر اساس این مصوبات اقدام نکرده‌اند، نظارت داشته باشند و طبق قانون با آنها برخورد کند.

در تعیین قیمت پایه کالاهای عرضه شده در بورس تجدیدنظر شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بورس در شرایط صلح یکی از ابزارهای مناسب برای تنظیم بازار بوده است، اما باید در شرایط فعلی در خصوص عرضه کالا در این بازار اقدامات خوبی صورت بگیرد و لازم است شرایط ویژه برای این بخش به خصوص در فولاد، پتروشیمی و نفت تنظیم کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت برخی اقلام در بازار به علت تعیین قیمت پایه در بورس بوده است، اظهار داشت: در این زمینه باید تجدیدنظری صورت بگیرد و امیدواریم با نظارت همه دستگاه‌ها شاهد ثبات قیمتی در بازار باشیم.

عناوین برگزیده