تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۱۵۲۷۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش بازار بورس امروز دوشنبه ۱۵ دی ۹۹/ صعود بیش از ۱۹ هزار واحدی شاخص کل بورس

می متالز - شاخص کل امروز (دوشنبه 15 دی ماه 99) صعودی بود و با بیش از 19هزار واحد کاهش به رقم یک میلیون و 374 هزار واحد رسید.
گزارش بازار بورس امروز دوشنبه ۱۵ دی ۹۹/ صعود بیش از ۱۹ هزار واحدی شاخص کل بورس

به گزارش می متالز، شاخص کل بورس با ۱۹ هزار و ۱۴۹ واحد افزایش، رقم یک‌میلیون و ۳۷۴ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۶۷۷۷ واحد افزایش یافت و به رقم ۴۶۲ هزار و ۴۷۸ واحد رسید. معامله گران این بازار یک‌میلیون معامله به ارزش ۱۰۴ هزار و ۵۹۴ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، بانک ملت، ملی صنایع مس ایران، مخابرات ایران، ایران‌خودرو، بانک ملت و بانک پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، گروه دارویی برکت، لیزینگ پارسیان، ایران‌خودرو، پالایش نفت اصفهان، توسعه و عمران امید و باما نمادهای پربیننده این بازار بودند.

شاخص کل فرابورس هم با ۲۲۶ واحد افزایش، به رقم ۱۹ هزار و ۵۳۴ واحد رسید. در این بازار ۸۵۴ هزار معامله به ارزش ۴۶ هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال انجام شد. سنگ‌آهن گهر زمین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری صبا تأمین و بیمه کوثر نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل بانک دی و

صنعتی مینو نسبت به سایر نمادها بیشترین تأثیر منفی را روی بازار گذاشتند.
برق و انرژی پیوند گستر پارس، صنایع چوب خزر کاسپین، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پتروشیمی ارومیه، توسعه مسیر برق گیلان، زرین معدن آسیا و کشاورزی و دام‌پروری ملارد شیر نمادهای پربیننده فرابورس بودند.

عناوین برگزیده