تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۱۵۲۹۸۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سهم مس سرچشمه را به ارزش ذاتی خواهیم رساند

می متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه با اشاره به رشد فعالیت های عملیاتی این شرکت و شرکت های گروه در دوره مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر سال جاری، درآمدهای عملیاتی این شرکت اصلی و گروه به ترتیب ۷۵ درصد و حدود ۵۶ درصد رشد داشته است گفت: سهم شرکت مس سرچشمه را به ارزش ذاتی خواهیم رساند.
سهم مس سرچشمه را به ارزش ذاتی خواهیم رساند

به گزارش می متالز، میلاد شمس روز شنبه با بیان این‌که سود خالص شرکت اصلی و گروه نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل روند افزایشی داشته است افزود: بر این اساس طی این بازه زمانی شاهد رشد ۳۹ درصد در سود خالص شرکت اصلی و حدود ۴۰۰درصدی در شرکت‌های گروه بودیم.

وی با بیان اینکه بررسی صورت‌های مالی شرکت اصلی نیز نشان دهنده  رشد ۳۵ درصدی در EPS نسبت به مدت مشابه سال قبل است اظهار داشت: EPS  شرکت‌های‌ گروه طی این بازه زمانی رشد حدود ۴۰۰ درصد نسبت به نه ماهه سال ۹۸ داشته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه تاکید کرد: این عملکرد صعودی بیانگر آن است که ارزش ذاتی شرکت سرمایه گذاری فراتر از قیمت فعلی آن و امکان رشد قیمت آن قابل ملاحظه است. 

شمس به برنامه‌های این شرکت برای افزایش سودآوری  شرکت مس و رشد قیمتی این سهم در بازار سرمایه اشاره کرد و  بیان داشت: این شرکت در نظر دارد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شرکت و با استفاده از برنامه‌های متعدد شکاف قیمتی بین ارزش ذاتی و ارزش فعلی را به حداقل رسانده و سرمایه‌گذاران به سودی که انتظارش را می کشند دست یابند. 

وی ادامه داد: این شرکت در حال بررسی و تحلیل آن است که لیست شرکت‌های تابعه به همراه مدارک و اطلاعات مالی و سایر اطلاعات لازم را با هدف تبدیل شخصیت حقوقی آن‌ها به سهامی عام در اختیار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار دهد. 

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه اضافه کرد: پس از انجام مراحل مذکور، درخصوص شرکت‌هایی که شخصیت حقوقی آنها تغییر و نزد آن سازمان به ثبت رسیدند، اقدامات لازم برای پذیرش آن شرکت‌ها نزد شرکت‌های فرابورس یا بورس اوراق بهادار آغاز شود.

شمس گفت: تصمیم این شرکت بر آن است تا وجوه حاصل از عرضه عمومی سهام شرکت های تابعه را صرف سرمایه گذاری در پروژه های شرکت ملی صنایع مس ایران و سایر پروژه هایی که دارای توجیه اقتصادی هستند، کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه ابراز امیدواری کرد که با اصلاحات ساختاری، سودآوری شرکت در سال های آینده از رشد پایداری برخوردار باشد.

عناوین برگزیده