تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۵
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۵۳۰۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری اعلام کرد:

آغاز دوره‌های آموزش رایگان و آنلاین بورس در سه سطح از شنبه + شرایط

می متالز - مدیر توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری بورس تهران از آغاز برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف توسعه سواد مالی و پاسخگویی به نیاز سهامداران در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته خبر داد.
آغاز دوره‌های آموزش رایگان و آنلاین بورس در سه سطح از شنبه + شرایط

به گزارش می متالز، محبوبه جعفری از آغاز برگزاری روزانه دوره‌های آموزشی با هدف توسعه سواد مالی و پاسخگویی به نیاز سهامداران در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته ازساعت ۱۴ شنبه خبر داد و گفت: این دوره‌ها آنلاین و رایگان بوده و تمامی افراد با هر میزان دانش سرمایه‌گذاری و در سطوح مختلف آشنایی با بورس، امکان حضور خواهند داشت.

وی افزود: در سطح مقدماتی مفاهیمی چون آشنایی با بازار سرمایه، معرفی انواع بازارها و ارکان بازار سرمایه، تشریح مفاهیم و اصطلاحات بورسی، انواع روش‌های سرمایه‌گذاری، نحوه خریدوفروش سهام در بازار سرمایه، آشنایی با انواع ابزارهای مالی، چگونگی استفاده از سامانه‌های معاملاتی، معرفی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و نحوه انتخاب آنها ارائه خواهد شد.

این مدیر توسعه ادامه داد: در دوره متوسط مفاهیمی چون سبدگردانی، تابلو و کدال خوانی، حقوق سهامداران و تجزیه ‌و تحلیل صورت‌های مالی ارائه خواهد شد ضمن اینکه در دوره پیشرفته نیز تحلیل بنیادی و تکنیکال و روانشناسی بازار تقدیم حضور علاقه‌مندان می شود. بازار سرمایه طی یک سال اخیر رشد قابل‌توجهی از نظر تعداد مشارکت‌کنندگان داشته و موفقیت در این بازار نیازمند دانستن اصول تخصصی است که با علم به آنها می‌توان از ریسک کمتر و بازده بیشتری بهره‌مند شد درنتیجه آموزش در این بازار از اهمیت زیادی برخوردار است.

جعفری با اشاره به نقش بورس در اقتصاد عنوان کرد: موفقیت و بهبود سطح اقتصاد در گرو تجمیع سرمایه‌های راکد افراد مختلف و تزریق آن به بازارهای مولد است و بورس می‌تواند در این مسیر نقشی اساسی داشته باشد. درحالی موفقیت و حرکت هوشمندانه سهامداران در این بازار منجر به رونق بورس و افزایش ضریب نفوذ آن در اقتصاد می‌شود که آموزش سهامداران و تقویت و بهبود شاخص‌های سواد مالی می‌تواند نقشی مهم در رشد کلی اقتصاد داشته باشد.

وی اضافه کرد: ازاین‌جهت بورس تهران طی سال‌های اخیر بطور مستمر دوره‌های متعددی را با هدف ارائه خدمات آموزشی به سهامدارانی که قصد افزایش دانش را در این حوزه دارند، برگزار کرده و با برگزاری همایش‌های تخصصی، نشست‌های ویژه و یا حضور در نمایشگاه‌های تخصصی، سهم عمده‌ای در توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری داشته است و این دوره‌ها نیز در امتداد همین سیاست‌های فرهنگ‌سازی برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، علاقه‌مندان جهت حضور در این دوره‌ها و کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با نحوه ثبت‌نام می‌توانند به سایت بورس تهران به آدرس http://www.tse.irمراجعه کنند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده