تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۱۵۳۱۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فعالیت های معدنی کهگیلویه و بویراحمد توسعه می یابد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد گفت:۱۷ واحد معدنی این استان برای توسعه به صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی معرفی شد.
فعالیت های معدنی کهگیلویه و بویراحمد توسعه می یابد

به گزارش می متالز، سالار حسین پور روز چهارشنبه اظهار کرد: امسال هفت هزار کیلومتر مربع از مساحت کهگیلویه و بویراحمد با محوریت پهنه اکتشافی دنا با هدف پتانسیل یابی و مطالعه به ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ارائه شد.
وی افزود: معادن غنی کهگیلویه و بویراحمد شامل سیمان، مرمریت، آهک، گچ، سنگ لاشه، مارن، شن، ماسه، فسفات، بوکسیت و سلستین است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد از نظر معادن در حوزه رسوبی غیر فلزی قرار داشته و پتانسیل‌های خوبی در این حوزه وجود دارد.

حسین پور عنوان کرد: بهره‌برداری مناسب از این معادن سبب می شود که علاوه بر اشتغالزایی، میزان صادرات استان نیز افزایش یافته و توسعه اقتصادی به همراه داشته باشد.

وی ابراز داشت:تاکنون ۷۵ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی با حجم سرمایه‌گذاری افزون بر سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده و ۴۷ واحد معدنی نیز با تولید دو میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصول فعال است.

حسین پور گفت: نخستین ذخیره معدنی نیترات کشور نیز در بخش دیشموک کهگیلویه و بویر احمد کشف شد که این امر سبب شد، ایران در جمع کشورهای دارای این ماده معدنی راهبردی قرار گیرد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی است.

عناوین برگزیده