تاریخ: ۲۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۲
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۱۵۳۵۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با راه‌اندازی کوره بلند شماره یک محقق می شود:

افزایش توان صادراتی و بهبود ارزش‌افزوده محصولات ذوب‌آهن اصفهان

می متالز - معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان با اشاره به بهره برداری از کوره شماره یک بعد از ۵ سال توقف ، گفت: با بهره برداری از کوره شماره یک ذوب آهن، در مجموع سه کوره تولید آنها به ۳ میلیون تن خواهد رسید.
افزایش توان صادراتی و بهبود ارزش‌افزوده محصولات ذوب‌آهن اصفهان

به گزارش می متالز، مهرداد تولاییان با اشاره به فعالیت دوباره کوره شماره یک ذوب آهن، اظهار کرد: ظرفیت اسمی تولید کوره شماره یک تقریبا ۸۰۰ هزار تن است و طی برنامه قرار است در سال ۱۴۰۰ تولید این کوره به ۶۰۰ هزار تن تولید برسد که این عدد می تواند تولید ذوب آهن را از نزدیک ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن با دو کوره، به ۳ میلیون تن افزایش دهد.

وی با بیان این که محصول استخراجی از این کوره چدن است، افزود: طبیعتا درصد زیادی از این چدن می تواند جذب واحدهای فولادسازی شود و پیش بینی کرده ایم که تا سال آینده ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید کنیم و بقیه آن را از طریق فروش و صادرات چدن جذب بازار کنیم.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان در خصوص دغدغه تامین مواد اولیه کوره شماره یک، تصریح کرد: در کشور هیچ فولادسازی نمی تواند با قاطعیت بگوید که در تامین مواد اولیه مشکلی ندارد، اما خوشبختانه موجودی ذخایر سنگ آهن ذوب آهن در کارخانه مطلوب و از سوی دیگر قراردادهایی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود منعقد کرده ایم.

وی با بیان این که در بحث کک و زغال نیز برنامه ریزی و قراردادهای خوبی منعقد شده است، پیش بینی کرد مشکل نگران کننده ای برای تامین مواد اولیه ذوب آهن نخواهیم داشت.

تولاییان درباره افزایش توان صادراتی ذوب آهن در پی راه اندازی و بهره برداری از کوره شماره یک، خاطرنشان کرد: پیش از این ذوب آهن زیاد در حوزه صادرات چدن فعال نبود، اما با توجه به این که این مجموعه، تولید چدن مازاد دارد، در نظر داریم تا در چند ماه پایانی امسال تقریبا ۴۰ هزار تن چدن صادر کنیم.

وی با تاکید بر این که راه اندازی کوره شماره یک به طور قطع ارزش افزوده محصولات ذوب آهن را بهبود خواهد داد، گفت: عملیات پیش گرم کوره شماره یک ذوب آهن آغاز و عملیات راه اندازی آن موفقیت آمیز بوده و قرار است این کوره بعد از پنج سال توقف امسال به صورت رسمی به بهره برداری نهایی برسد.

عناوین برگزیده