تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۱۵۳۶۰۲
سرویس خبر : متالورژی و مواد
فرماندار شهرستان اسدآباد خبر داد:

مرکز متالورژی؛ تنها پروژه «جهش تولید» اسدآباد

می متالز - فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: مرکز متالوژی فنی‌وحرفه ای اسدآباد از بی نظیرترین مراکز متالورژی غرب کشور در حال حاضر تنها پروژه «جهش تولید» شهرستان به شمار می رود و از نقش مؤثری در آموزش به همراه اشتغال برخوردار است.
مرکز متالورژی؛ تنها پروژه «جهش تولید» اسدآباد

به گزارش می متالز، سعید کتابی چهارشنبه ۱۷ دی ماه در دیدار با رئیس اداره فنی و حرفه ای اسدآباد، با بیان اینکه طرح تخصصی مرکز متالورژی اسدآباد به عنوان یکی از ۳۳ طرح ملی استان بوده که برای آن ۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات در راستای ارتقاء و به روز رسانی تجهیزات موجود مرکز از طرف استانداری مصوب شده است، افزود: با پیگیری هایی که استانداری، فرمانداری، اداره کل فنی وحرفه ای استان و اداره فنی و حرفه ای شهرستان داشته اند، با تصویب این میزان تسهیلات نیاز است کارآفرین طرح فوق نسبت به جذب اعتبار مصوب شده اقدام کند.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی سه خط تولید طرح تاکنون سرمایه گذار طرح از هیچ تسهیلاتی استفاده نکرده است، تصریح کرد: راه اندازی مرکز متالورژی شهرستان دارای پنج خط بوده که تاکنون سه خط طرح با سرمایه گذاری ۲.۵ میلیارد تومان راه اندازی شده و برای راه اندازی دو خط باقیمانده به اعتباری افزون بر سه میلیارد تومان نیاز است.

فرماندار شهرستان اسدآباد تصریح کرد: با فعالیت این طرح تخصصی در مرکز متالورژی فنی و حرفه ای علاوه بر «جهش تولید»، برای نخستین بار جهش مهارت و آموزش نیز شکل گرفته که این امر را باید نسبت به دیگر پروژه ها تعمیم داد.

رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان اسدآباد هم با اشاره به اینکه مرکز تخصصی متالورژی اسدآباد برای نخستین بار ریخته گری فشرده و سرامیک را در حال اجرا دارد و در این رابطه دسته های سرامیکی کابینت تولید می کند، گفت: این طرح جزء طرح‌های «جهش تولید» اداره کل آموزش فنی حرفه ای استان و اداره فنی و حرفه ای اسدآباد به شمار می رود که در حال حاضر ۲۵ نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده و قطعاً با تکمیل طرح توسعه آن تعداد اشتغال پایدار آن به ۶۰ تا ۷۰ نفر افزایش می یابد.

محمودرضا خزایی با بیان اینکه فضا و زیرساخت های لازم را اداره فنی وحرفه ای شهرستان در حدود ۱۴۰۰ متر در مرکز متالورژی به این کارآفرین خلاق به مدت سه سال تا سال ۱۴۰۲ واگذار کرده و در صورتی که طرح فوق در تولید و آموزش در بلندمدت مؤثر واقع شود، این مدت زمان را تمدید خواهیم کرد، یادآور شد: راه اندازی کامل خطوط تولیدات این مرکز متالورژی حدود ۱۰ درصد نیاز بازار کشور را تأمین خواهد کرد و کیفیت محصولات تولید شده توان رقابت با کشورهای خارجی را دارد ضمن اینکه در حال حاضر این مرکز علاوه بر آموزش، قطعات کوچکی از جنس فلز، سرامیک و تلفیق فلز و سرامیک تولید می کند که از این نوع تولیدات در غرب کشور وجود ندارد.

وی همچنین از واگذاری زیرساخت های لازم توسط این اداره به یک کارآفرین در رابطه با فرآوری و خشک کردن میوه هایی همچون آلو با توجه به سطح باغات شهرستان خبر داد و گفت: این واحد قرار است ضمن آموزش در این حوزه و مهارت آموزی به کارآموزان در رابطه با «جهش تولید» و اشتغال نیز مؤثر واقع شود.

خزایی با بیان اینکه اشتغال این واحد کمتر از ۱۰ نفر نخواهد بود، تصریح کرد: افراد آموزش دیده پس از مهارت آموزی برای اشتغال در این واحد توسط کارآفرین انتخاب و تولیدات واحد به صورت مستقیم با بازاریابی های لازم وارد بازار می شود.

وی در پایان با بیان اینکه با وجود شرایط کرونا آموزش فنی و حرفه ای اسدآباد ۲۰۶۷ نفر آزمون و تمدید کارت و نیز ۸۰۰ نفر آموزش مجازی برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مرکز فنی و حرفه ای خواهران اسدآباد نیز در یکی از آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای ۳۰ هزار تولید ماسک انجام داده است.

عناوین برگزیده