تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۷
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۱۵۴۰۹۵
سرویس خبر : انرژی

آخرین جزئیات از فعالیت‌های اکتشافی در مناطق حاشیه‌ای میدان پارس جنوبی

می متالز - رئیس اداره حفاری مدیریت اکتشاف گفت: فعالیت‌های مطالعاتی اکتشافی اطراف میدان پارس جنوبی آغاز شده و الان دکل پاسارگارد ۱۰۰ روی لوکیشن یلدا، نزدیک به میدان پارس جنوبی در حال انجام عملیات اکتشافی است و حفاری آن به اتمام رسیده است.
آخرین جزئیات از فعالیت‌های اکتشافی در مناطق حاشیه‌ای میدان پارس جنوبی

به گزارش می متالز، حسین روایه رئیس اداره حفاری مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت، با اشاره به اظهارات وزیر نفت مبنی بر ضرورت انجام عملیات اکتشافی در اطراف میادین پارس جنوبی توضیح داد: ‌آزمایش‌های بهره‌برداری از چاه اکتشافی یلدا در حال انجام است و ان‌شاءالله در آینده نزدیک، نتایج حاصل از آزمایشات بهره‌برداری این چاه که در حاشیه پارس جنوبی است، اعلام خواهد شد.

روایه خاطر نشان کرد: در انتهای سال جاری و سال آینده در چند منطقه از کشور برنامه‌ حفاری اکتشافی در چند استان در دستور کار قرار دارد. در استان خوزستان در حد فاصل بین اهواز و خرمشهر دو دکل جهت حفاری اکتشافی مستقر خواهند شد. در هیرکان و آرتاداق نیز دستگاه‌هایی جهت حفاری اکتشافی مستقر خواهند شد.

وی افزود: در بخش فراساحل نیز عملیات حفاری اکتشافی دیگری نیز آغاز خواهد شد. در حال حاضر نیز در نزدیک شهرستان رامشیر، یک دستگاه و همچنین نزدیک شهرستان گناوه، یک دستگاه دیگر در حال حفاری اکتشافی است، در اطراف گچساران نیز حفاری چاه چیلنگلر به اتمام رسیده و عملیات آزمایش بهره‌برداری روی چاه در حال انجام است.

عناوین برگزیده