تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۴۶۸
کد خبر: ۱۵۵۵۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
بازار سیم و کابل آلومینیومی در امارات متحده عربی

برنامه سبز امارات، جوانه‌های مصرف سیم و کابل را در این کشور شکفت

می متالز - صنعت آلومینیوم در امارات متحده عربی، با سهم بیش از 10 درصد در تولید ناخالص داخلی، نقش به‌سزایی در اقتصاد این کشور دارد. توسعه این صنعت که آن را در زمره برترین تولیدکنندگان آلومینیوم در جهان قرار داده نه‌تنها بومی‌سازی تکنولوژی احیای آلومینیوم را در این کشور به‌همراه داشته، بلکه رشد و توسعه صنایع پایین‌دستی این صنعت را نیز به‌دنبال داشته است. هر چند که مصرف آلومینیوم این کشور حدود تنها 10 درصد تولیدات اولیه و ثانویه آن راتشکیل می‌دهد، اما همین میزان، سرانه مصرف آن را در سطح بزرگترین کشورهای مصرف‌کننده در سطح جهان قرار داده است.
برنامه سبز امارات، جوانه‌های مصرف سیم و کابل را در این کشور شکفت

به گزارش می متالز، با توسعه صنعت پتروشیمی، آلومینیوم و همچنین گردشگری در امارات متحده عربی، هر ساله نیاز به تأمین انرژی الکتریکی در این کشور افزایش می‌یابد. بین سال‌های 2011 تا 2015، با افزایش تعداد مصرف‌کنندگان انرژی الکتریکی در امارات متحده عربی، میزان تقاضای آن افزایش یافت و به‌واسطه همین امر نیز بر میزان تولید و عرضه انرژی الکتریکی در این کشور افزوده شد. در سال 2015، کل برق تولید شده در امارات متحده عربی، با نرخ متوسط سالانه 6.5 درصدی به مقدار 127،366 گیگاوات ساعت رسید.

این کشور که تا پیش از سال 2013، تمامی انرژی الکتریکی خود را از سوخت‌های فسیلی تأمین می‌کرد، از سال 2013، اقدام به تولید انرژی الکتریکی از منابع تجدیدپذیر کرد؛ هر چند در این سال، تنها حدود 0.1 درصد برق تولید شده در این کشور از نیروگاه‌های تجدیدپذیر بود، اما این میزان در سال 2014 به 0.27 درصد افزایش یافت. همچنین به گزارش فلزات آنلاین، این کشور چشم‌انداز افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق را تا 27 درصد در سال 2021 دنبال می‌کند. با وجود آنکه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در این کشور، سهم بسیار اندکی از تولید انرژی الکتریکی را در اختیار دارند، ولی به‌واسطه مصرف بیشتر سیم و کابل نسبت به نیروگاه‌های سوخت فسیلی، پتانسیل بیشتری در افزایش تقاضای سیم و کابل دارند.

امروزه سیم و کابل‌های آلومینیومی، از اصلی‌ترین گزینه‌ها در خطوط انتقال، توزیع و فوق توزیع به‌شمار می‌روند چرا که قیمت تمام‌شده سیم و کابل آلومینیومی که دارای قابلیت هدایت مشابهی با سیم و کابل مسی باشد، در سطح بسیار پایین‌تری قرار دارد و همچنین این فلز، در بین فلزات اساسی، بعد از مس بیشترین هدایت الکتریکی را دارد. این محصولات از مفتول، به‌عنوان اصلی‌ترین ماده اولیه استفاده می‌کنند که در کشور امارات متحده عربی، عمدتا توسط شرکت دوکاب تأمین می‌شوند.

نمودار 1، مقدار تولید و مصرف سیم و کابل‌های آلومینیومی در بازار امارات متحده عربی را نشان می‌دهد. همان‌طور که در این نمودار قابل مشاهده است، میزان تقاضای سیم و کابل در امارات متحده عربی طی 5 سال گذشته، با نرخ قابل توجه 36.9 درصدی رشد کرده است. شتاب بیشتر رشد تقاضا در این کشور، نسبت به رشد تولید و عرضه سبب شد تا کشوری که تا پیش از سال 2014، یک صادرکننده سیم و کابل آلومینیومی بود به واردکننده آن تبدیل شود.

 

عناوین برگزیده