تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۱۵۶۲۸۲
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی تأکید کرد:

ضرورت دانش محوری فرآیند تولید در جهت افزایش بهره وری در آذربایجان شرقی

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری بر ضرورت دانش محوری فرآیند تولید در جهت افزایش بهره وری تأکید کرد.
ضرورت دانش محوری فرآیند تولید در جهت افزایش بهره وری در آذربایجان شرقی

به گزارش می متالز، حبیب امین زاده با بیان اینکه به همت همکاران و برنامه ریزی های مدون پیش بینی شده سازمان صمت استان طی سه سال متوالی به عنوان سازمان برتر در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری انتخاب شده است، گفت: استمرار کسب عناوین برتر طی چند سال متوالی نشان دهنده عمکلرد مطلوب مجموعه صنعت، معدن و تجارت و واحدهای صنعتی و تولیدی استان در زمینه های اجرایی و امکاناتی دارد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های خوبی در مسیر تحقیقاتی و پژوهشی در استان بنا نهاده شده است، افزود: براساس برنامه های محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت فرآیند صنعتی شدن طی دو سال گذشته با محوریت واحد های دانش بنیان و انتقال از فرآیند‌های سنتی در تولید به سمت فناوری های دانش بنیان با جدیت دنبال می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی ادامه داد: طی دو سال گذشته و با توجه به اهمیت توجه به رونق تولید و جهش تولید در شرایط تحریم های ظالمانه، دو مقوله استفاده از فناوری های دانش بنیان و استفاده از تکنولوژی ساخت به جای مونتاژ در مباحث تولیدی از مهم‌ترین ارکان مجموعه وزارت صمت بوده است.

وی ظرفیت واحدهای صنعتی و تولیدی و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاهی استان را بهترین فرصت برای ایجاد فناوری های نوین، تولید دانش محور و افزایش بهره وری دانست و اظهار داشت: رتبه برتر استان حاکی از برنامه ریزی های مطلوب در واحد آموزش و تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی است و همین امر موجب بهره مندی از توانمندی های واحدهای صنعتی در افزایش ظرفیت تولید دانش محور می باشد.

امین زاده ضمن قدردانی از تلاش همکاران و مدیران واحدهای صنعتی استان در کسب عنوان برتر کشوری بر تداوم برنامه محوری در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری تأکید کرد وگفت: مسیر اصلی واحدهای تولیدی حرکت در مسیر تحقیق و توسعه است و باید به صورت عملیاتی و اجرایی، ارتباط صنعت و دانشگاه و تعامل بیش از پیش با سایر مجموعه های متولی اعم از پارک های علم و فناوری و فعالین بخش های علمی و پژوهشی مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به جایگاه ویژه جامعه صنعتی ، معدنی و تجاری استان در این حوزه، گفت: شرکت موتوژن در زمینه طرح برتر پژوهشی و محصول برتر حوزه تحقیق و توسعه (R&D) عنوان برتر کشوری را کسب کرده است و شرکت آذر ستاویز به عنوان شرکت نمونه فنی – مهندسی در سطح ملی انتخاب شده است .

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی از پیشرفت ها و دستاوردهای واحدهای صنعتی استان در زمینه تولید پمپ های هیدرولیکی، پمپ های ضد جرقه و واحدهای تولیدی الکترونیکی به صورت تولید انبوه خبر داد و افزود: سازمان صمت استان آماده هرگونه حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی در حرکت به سمت دانش محوری و ارتقاء واحدهای تحقیق و توسعه از طریق فراهم سازی زمینه های آموزشی در واحدهای صنعتی است.

وی درادامه با اشاره به بخشی از دستاوردهای سازمان صمت استان در سال جهش تولید ، تصریح کرد: کسب عنوان برتر در سه ماهه اول سال جاری بین سازمانهای صمت کشور، کسب عنوان برگزیده در جشنواره شهید رجایی و همچنین کسب رتبه برتردر سطح ملی درحوزه آموزش، پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت، طی دو سال متوالی از جمله عناوین سازمان صمت استان بوده، که به همت همکاران سازمان صمت استان محقق شده است.

در پایان این مراسم از مدیران سازمان در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری و جمعی از برگزیدگان استان آذربایجان شرقی در نهمین جشنواره آموزش، پژوهش و فناوری در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری کشور با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

گفتنی است نهمین جشنواره آموزش و پژوهش و فناوری در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری که به منظور ایجاد انگیزه و توسعه فعالیت بنگاههای تولیدی و تجاری، سازمان های زیرمجموعه وزارت متبوع، انجمن های تخصصی و موسسات تحت پوشش برگزار گردید.

برگزیدگان این جشنواره از بین طرح های پژوهشی صنعتی، معدنی و تجاری، سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانی، واحد های تحقیق و توسعه، مراکز پژوهشهای صنعتی، معدنی و تجاری، شرکت های خدمات فنی – مهندسی، محصولات تحقیق و توسعه، شرکت های دانش بنیان صنعتی و صنایع پیشرفته برتر، اتحادیه های صنفی تجاری و واحدهای صنفی، انجمن های فنی مهندسی و انجمن های صنعتی، معدنی وتجاری مورد داوری قرار گرفتند.

عناوین برگزیده