تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۲
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۵۷۳۳۶
سرویس خبر : انرژی
یوسفی:

مساله آب و فاضلاب خوزستان لاینحل نمی‌ماند/ادامه پیگیری‌ها تا تخصیص کامل بودجه

می متالز - نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به یک و نیم میلیارد دلار تخصیص یافته برای بازسازی و تکمیل فاضلاب خوزستان در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰، گفت: اجازه نخواهیم داد مسوولان با عدم تخصیص بودجه فوق، اشتباهات گذشته را تکرار کرده و مساله آب و فاضلاب خوزستان همچنان لاینحل بماند.
مساله آب و فاضلاب خوزستان لاینحل نمی‌ماند/ادامه پیگیری‌ها تا تخصیص کامل بودجه

مجتبی یوسفی

به گزارش می متالز، مجتبی یوسفی با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مبنی بر اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای بازسازی و تکمیل فاضلاب استان خوزستان و راهکارهای تخصیص این مبلغ، گفت: با توجه به تصویب این بودجه برای بازسازی و تکمیل فاضلاب استان خوزستان در کمیسیون تلفیق، پیگیری‌های لازم را برای تصویب آن در صحن علنی مجلس نیز خواهیم کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مساله مهم، تخصیص کامل این بودجه است چراکه با استناد به عملکرد گذشته مدیران، بودجه‌های در نظر گرفته شده برای این مهم در ادوار گذشته تخصیص پیدا نکرده‌اند لذا مجمع نمایندگان استان خوزستان به محض ابلاغ قانون، آن را تا تخصیص کامل بودجه دنبال خواهد کرد و درصورت مشاهده کوچکترین کوتاهی تذکرات لازم را می‌دهیم، بنابراین اجازه نخواهیم داد مسوولان اشتباهات گذشته را باز هم تکرار کرده و مساله آب و فاضلاب خوزستان همچنان لاینحل بماند.  

وی افزود: همچنین مردم خوزستان را در جریان مبالغ در نظر گرفته شده برای تکمیل سیستم فاضلاب خوزستان قرار داده تا بتوانند درصورت مشاهده خطایی از مسوولان مطالبه گری کنند و مدیران نیز پاسخگو باشند.  

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است موضوع نظارت و اطلاع رسانی به مردم منجر به تخصیص بودجه در نظر گرفته شده خواهد شد چراکه مسوولان در این شرایط مجبور به پاسخگویی هستند و نمی‌توانند بودجه مذکور را در مسیر دیگری هزینه یا خرج کنند.

به گفته رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس، نمایندگان این کمیسیون به تازگی، با تخصیص اعتبار در قالب فاینانس خارجی برای بازسازی و توسعه سیستم آب و فاضلاب خوزستان موافقت کردند و براین اساس برای بازسازی و توسعه آب و فاضلاب استان خوزستان ۱.۵ میلیارد دلار فاینانس خارجی در سال آینده تخصیص پیدا خواهد کرد.

عناوین برگزیده