تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۱۵۷۳۸۴
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد:

همکاری دانشگاه‌ها با راه‌آهن برای توسعه علم و فناوری در کشور

می متالز - غلامی گفت: امضای سند همکاری بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شرکت راه‌آهن، وظیفه متقابلی را برای جمعیت علمی کشور فراهم می‌سازد.
همکاری دانشگاه‌ها با راه‌آهن برای توسعه علم و فناوری در کشور

همکاری دانشگاه‌ها با راه‌آهن برای توسعه علم و فناوری در کشور

به گزارش می متالز، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک بین این وزارتخانه و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این سند همکاری سبب راه افتادن یک مرکز علم و فناوری در راستای دانش و فن‌آوری‌های به‌روز در توسعه راه‌آهن خواهد بود.

غلامی عنوان کرد: کاری که در اینجا انجام گرفته است، استفاده از دستاوردهای علمی و همکاری و مشاوره اساتید و نخبگان دانشگاهی را مضاعف کرد که این موضوع وظیفه متقابلی را برای جمعیت علمی کشور در این حوزه فراهم می‌آورد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور گفت: این رویکرد می‌تواند هم به استقلال علم و فناوری در این حوزه و هم به توسعه و تعمیق آن، کمک کند. البته هم‌اکنون نیز جامعه علمی ما وضعیت خوبی را در حوزه‌های مختلف علمی دنیا دارند؛ اما با این همکاری‌ها، در تولید فناوری و طرح‌های توسعه و آموزش‌های مبتنی به دانش‌های فناوری روز، می‌توانیم جایگاه مناسبی در منطقه خودمان داشته باشیم تا بین دارندگان این دانش و فناوری جایگاه بهتر و بیشتری را کسب کنیم.

او بابیان اینکه هم‌اکنون آمادگی مجموعه علمی کشور برای همکاری در همه حوزه‌های علمی و فناوری در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد، افزود: خوشبختانه این همکاری‌ها در سطح گسترده شکل گرفته‌ و حتماً آینده خوبی را به لطف خدا در این حوزه رقم خواهد زد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: وجود این دانشگاه‌ها یک ظرفیت بزرگی در کشور است که طی ۲۰ سال اخیر به روندی بالنده و در حال رشد تبدیل شده است. در یک سال اخیر شاهد حضور شرکت‌های دانش بنیان در مجموعه راه آهن هستیم و سبب شده در این یک سالی که کرونا بر دانشگاه‌ها سایه انداخته است، هر روز گزارش‌هایی از توانمندی‌های علمی برای خدمت به مردم اعلام شود و بسیاری از یافته‌های علمی هم حتی فرصت خبری شدن نیافتند.


غلامی گفت: با این تفاهم‌نامه‌ای که  بین وزارت راه وشهرسازی و وزارت علوم به امضا رسید، دانشگاه‌ها نیز درگیر موضوع خواهند شد. اکنون چند دانشگاه مانند شهید بهشتی، علم و صنعت، ابوعلی سینا و یزد به‌طور مستقیم در پروژه‌ها همکاری می‌کنند. از این‌پس این تفاهم‌نامه به‌منظور گسترش همکاری‌ها به کار گرفته خواهد شد.

او بیان کرد: امیدواریم با این روند همکاری شاهد استفاده بیشتر از ظرفیت های متخصصان و دانشجویان در این عرصه باشیم.

عناوین برگزیده