تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۷
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۱۵۷۴۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی:

سرمایه گذاری در خراسان شمالی درگیر پیچ و خم‌های اداری است

می متالز - رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به پتانسیل های مناسب استان در حوزه معادن، گفت: پیچ و خم‌های اداری و دولتی بزرگترین سد در مقابل رشد سرمایه گذاری در خراسان شمالی است.
سرمایه گذاری در خراسان شمالی درگیر پیچ و خم‌های اداری است

سرمایه گذاری در خراسان شمالی درگیر پیچ و خم‌های اداری است - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

به گزارش می متالز، سید محمد پاکمهر امشب در شورای اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به تحریم‌های اقتصادی کشور اظهار کرد: بی اثر کردن تحریم‌ها نیازمند افزایش تولید داخلی است که این امر به سرمایه گذاری بخش خصوصی احتیاج دارد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌ها و توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به برخی کج سلیقگی‌ها در جذب سرمایه گذار افزود: برخی سیستم‌های معیوب اداری و بروکراسی‌های اداری موجب خسته شدن و فراری دادن سرمایه گذاران می‌شود.

پاکمهر در ادامه به پتانسیل‌های خراسان شمالی اشاره داشت و گفت: خراسان شمالی استانی با پتانسیل قوی در حوزه معادن است که با حضور سرمایه گذار و ایجاد صنایع پایین دستی می‌تواند به استانی با درآمد بالا تبدیل شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی تصریح کرد: پیچ و خم‌های اداری و دولتی بزرگترین سد در مقابل رشد سرمایه گذاری در خراسان شمالی است.

وی در انتها به عدم استفاده از ظرفیت مرزی خراسان شمالی اشاره داشت و گفت: نداشتن صرافی و نبود شرکت حمل و نقل بین‌المللی در استان از اصلی‌ترین مشکلات خراسان شمالی محسوب می‌شود.

امان الله حسین پور، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: دو مجموعه صنعتی در شهرستان اسفراین ایجاد شده اما به رغم وجود نیروی متخصص و ظرفیت‌های فراوان، میزان تولیدش نسبت به ظرفیت آن پایین است.

وی بیان داشت: سرمایه گذاری در استان کم برخوردار خراسان شمالی باید برای سرمایه گذار جذاب باشد که پایین بودن نرخ واگذاری زمین یکی از این مشوق‌ها است

عناوین برگزیده