تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۱۵۷۴۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

2905 فقره جواز تاسیس طی 10 ماهه سال 99 در خراسان رضوی صادر شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی 10 ماهه سال جاری، 2 هزار و 905 فقره جواز تاسیس با سرمایه گذاری 494 هزار و 422 میلیارد ریال و اشتغال 79 هزار و 886 نفر در این استان صادر شده است.
2905 فقره جواز تاسیس طی 10 ماهه سال 99 در خراسان رضوی صادر شد

به گزارش می متالز، محمدرضا مس فروش اظهار کرد: طرح‌های صنعتی صادره این استان طی ۱۰ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعدد ۴۶ درصد و از لحاظ سرمایه‌گذاری ۳۶۳ درصد و از نظر اشتغال ۳۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری، دو هزار و ۹۰۵ فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۴۹۴ هزار و ۴۲۲ میلیارد ریال و اشتغال ۷۹ هزار و ۸۸۶ نفر در این استان صادر شده است.

وی افزود: در این مدت، بیشترین سهم سرمایه‌گذاری در طرح‌های خراسان رضوی، مربوط به بخش کک و فراورده‌های حاصل از نفت بوده که با ۱۵۱ هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال ۳۰.۶ درصد از کل سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده، همچنین، بیشترین اشتغال نیز در بخش پوشاک و عمل آوردن پوست خز بوده که با ۱۳ هزار نفر، ۱۶.۲ درصد از اشتغال را به خود اختصاص داده است.

مس فروش بیان کرد: در مجوزهای صادره طی ۱۰ ماهه سال ۹۹، ۹ درصد تعداد طرح‌ها، ۱۰ درصد سرمایه‌گذاری کل کشور و ۱۱ درصد اشتغال طرح‌های صنعتی کشور مربوط به خراسان رضوی بوده است.

عناوین برگزیده