تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۵
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۱۵۷۵۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:

اعتبار به پروژه های نیمه تمام اشتغال پایدار در خراسان جنوبی تخصیص یابد

می متالز - اشرفی خواستار تخصیص اعتبار به پروژه های نیمه تمام اشتغال پایدار در خراسان جنوبی شد و گفت: پروژه های ورزشی حوزه کارگری و پروژه های شستا در شهرستان های مختلف باید تعیین تکلیف شود.
اعتبار به پروژه های نیمه تمام اشتغال پایدار در خراسان جنوبی تخصیص یابد

به گزارش می متالز، «غلامرضا اشرفی» (۶ بهمن) در جلسه جمع بندی مباحث سفر معاونین و مدیران سازمان های وابسته وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که در محل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۸۸ بنگاه اقتصادی کمتر از ۵۰ نفر نیروی کار و ۵۰۰ بنگاه اقتصادی بین۵۰ تا ۱۵۰ نیروی کار و بیش از آن در استان وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: سهم اشتغال استان در حوزه خدمات ۴۲ درصد، حوزه کشاورزی ۲۸.۵ و  حوزه صنعت ۳۰ درصد است.

اشرفی با بیان اینکه خراسان جنوبی در فصل پاییز امسال رتبه دوم نرخ بیکاری در کشور را کسب کرد، افزود: در حال حاضر ۹۲۱ تعاونی فعال با عضویت ۷۰۸ هزار نفر از جمعیت استان وجود دارد.

وی از فعالیت ۱۹تعاونی با ثبت ۲۶ برند در استان خبر داد و افزود: برندسازی یکی از ضروریات فعالیت های اقتصادی است که باید تعاونی های استان برای معرفی محصولات خود و همچنین شناخته شدن بیشتر تولیدات خود مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۲ بیمارستان، ۶ مرکز دندانپزشکی و ۱۲ مرکز درمانی ملکی سازمان در سطح استان، ادامه داد: هم اکنون ۳۸۵ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی  هستند.

اشرفی در ادامه خواستار تخصیص اعتبار به پروژه های نیمه تمام اشتغال پایدار در خراسان جنوبی شد و گفت: پروژه های ورزشی حوزه کارگری و پروژه های شستا در شهرستان های مختلف باید تعیین تکلیف شود.

وی درخواست کرد سهم استان کم برخوردار خراسان جنوبی از تفاهم نامه فی مابین صندوق کارآفرینی امید و وزاتخانه تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزایش یابد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از درگیری ۲۱ واحد مرغداری استان خراسان جنوبی به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد و گفت: باید مباحث مرتبط با بیمه بیکاری این واحدهای مرغداری پیگیری و واحدها مورد حمایت قرار بگیرند.

اشرفی همچنین خواستار تامین اعتبار برای حوزه آموزش مراکز فنی و حرفه ای شد و افزود: در حوزه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، بحث سرمایه گذاری مجموعه های اقتصادی در استان پیگیری شود.

عناوین برگزیده