تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۵
بازدید: ۴۲۶
کد خبر: ۱۵۷۵۳۷

طرح مطالعاتی توسعه شمالی خط ۳ مترو تهران پایان یافت

می متالز - مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه از پایان طرح مطالعاتی طرح توسعه شمالی خط ۳ مترو تهران خبر داد و اعلام کرد: این طرح در سال آینده اجرایی و عملیاتی می‌شود.
طرح مطالعاتی توسعه شمالی خط ۳ مترو تهران پایان یافت

به گزارش می متالز، علی امام روز دوشنبه در حاشیه افتتاح ورودی دوم ایستگاه مترو کمیل به خبرنگاران گفت: توسعه شمالی خط ۳ در طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران پیش بینی شده و با توجه به تأکید شورای اسلامی شهر تهران در اولویت برنامه‌های مترو قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: انشعاب شمالی خط ۳ مترو تهران بالاتر از ایستگاه نوبنیاد آغاز می‌شود و به سمت بوستان نیاوران و میدان تجریش حرکت می‌کند و در نهایت به ایستگاه تجریش در خط یک متصل می‌شود.

به گفته امام، نقشه مسیر نهایی شده و تفاهم‌نامه‌ای با یک مجموعه توانمند در این‌باره به امضاء رسیده و درحال تهیه مدارک قرارداد هستیم تا پس از توافقات، عملیات اجرایی آغاز شود.

وی افزود: شهرداری منطقه یک به عنوان متولی این طرح تعدادی از ظرفیت‌های غیرنقدی خود را به شرکت مترو معرفی کرده که در صورت تأمین منابع مالی، عملیات اجرایی و کلنگ زنی این طرح از اوایل سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد و تکمیل آن حداکثر پنج سال زمان خواهد برد.

قرار داد ۱۰۵ دستگاه واگن داخلی آماده مبادله است

مدیرعامل شرکت مترو تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره مهمترین برنامه های این شرکت تا پایان سال اعلام کرد: قرار داد ساخت ۱۰۵ دستگاه واگن با شرکت واگن سازی تهران آماده مبادله است که امید است هر چه سریع تر حمایت مالی دولت از این قرار داد انجام شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقات مهم در شرکت مترو تا پایان سال این است که یک رام قطار ملی با داخلی سازی ۸۵ درصد با حمایت و تأمین منابع مالی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی، رونمایی خواهد شد.

به گفته امام، برای نخستین بار در طول تاریخ مترو تهران، عمق داخلی سازی قطارها در شرکت واگن سازی تهران از ۳۰ درصد به ۸۵ درصد افزایش پیدا کرده که این یک اتفاق و پیشرفت ویژه در صنعت واگن سازی کشور به‌شمار می‌رود.

وی درباره افتتاح ۱۰ ایستگاه قابل افتتاح تا پایان امسال نیز گفت: افتتاح ۱۰ ایستگاه جدید مترو همچنان در دستور کار قرار دارد که تلاش داریم از طریق پول اوراق مشارکت ۹۸ که البته کمی دیر تزریق شد اما همچنان امیدواریم این ایستگاه ها تا پایان امسال افتتاح شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی این ایستگاه‌ها بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد است که البته هفته گذشته بخشی از پول اوراق مشارکت ۱۳۹۸ به حساب شهرداری واریز شد اما این پول هنوز به صورت کامل واریز نشده است.

ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و ۱۲۸ ایستگاه فعال است که قرار است تا پایان امسال ۱۰ ایستگاه به این ناوگان اضافه شود.

عناوین برگزیده