تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۵۷۷۸۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

جهانگیری: خوزستان قلب تپنده توسعه ایران

می متالز - معاون اول رییس جمهور ضمن ورود به خوزستان جهت افتتاح و بازدید از چند طرح عمرانی و بررسی مشکلات گفت: خوزستان قلب تپنده توسعه ایران است.
جهانگیری: خوزستان قلب تپنده توسعه ایران

 جهانگیری: خوزستان قلب تپنده توسعه ایران

اسحاق جهانگیری صبح امروز شنبه (۱۱بهمن‌ماه سال جاری) در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی آبادان که از سوی استاندار خوزستان و مدیران ارشد استان مورد استقبال قرار گرفت، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم آرمان‌هایی که امام خمینی (ره) ترسیم کرده بود و مقام معظم رهبری بر آن تأکید کرده‌اند، را ادامه دهیم.

او استان خوزستان را قلب توسعه ایران و بزرگ‌ترین و مهم‌ترین و راهبردی‌ترین استان کشور برشمرد و گفت: استان خوزستان ویژگی‌ها و فرصت‌های متعددی برای توسعه و اجرای طرح‌های بزرگ دارد.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: استان خوزستان در کنار فرصت‌ها، با محدودیت‌ها و تنگناهایی نیز روبرو است که لازم است مسوولین کشور به‌صورت مستمر در این استان حضور پیدا کرده و به مشکلات و تنگناها رسیدگی کنند.

جهانگیری هدف از سفر خود به استان خوزستان را بررسی مسائل و گفت‌وگو با مسوولین و نخبگان استان بیان کرد و افزود: در این سفر تعدادی از طرح‌های اقتصادی، عمرانی، صنعتی و کشاورزی افتتاح و تعدادی نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

او بندر امام خمینی (ره) را از مهم‌ترین بندرهای کشور و شاهراه اصلی واردات کالاهای اساسی دانست و اضافه کرد: در دوره سخت تحریم‌ها که واردات کالاهای اساسی موردنیاز مردم جزو اصلی‌ترین سیاست‌های دولت در مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران بود، واردات کالاهای اساسی عمدتاً با محوریت بندر امام خمینی (ره) و استان خوزستان انجام شد که در این سفر نیز بازدیدی از این بندر و جریان ورود و خروج کالا انجام می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: خوشبختانه در ده ماهه سال جاری میزان صادرات و واردات کشور قابل‌توجه بوده و صادرکنندگان کشور این کار بزرگ را به نام خود ثبت کرده‌اند که ارز حاصل از صادرات آنها در اختیار واردکنندگان قرار گرفت و جور کمبود صادرات نفت را برعهده داشتند تا نیازهای کشور تأمین شود.

جهانگیری در ادامه با اشاره به برخی مسائل در شهرهای استان خوزستان و به‌خصوص اهواز، تأکید کرد: مسائل مرتبط با فاضلاب و آب شرب از مهم‌ترین موضوع‌هایی است که در دستور کار قرار دارد و موضوع ساخت‌وساز واحدهای مسکونی در اطراف شهرهای مهم نظیر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) نیز در دست اقدام است و تلاش شده تا واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل تعمیر و بازسازی شوند.

او با اشاره به جلسه روز چهارشنبه هیات دولت، بیان کرد: هیات‌ وزیران برای بازسازی چهارهزار واحد مسکونی ماهشهر ۷۸۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض تصویب کرد و ۵۲۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات ارزان‌قیمت در نظر گرفته شده تا در بندر امام خمینی (ره) و ماهشهر مورداستفاده قرار گیرد.

معاون رئیس‌جمهور همچنین از تصویب پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان به وزارت نیرو و شهرداری‌های اهواز و بندر امام خبر داد و افزود: این اعتبارها قرار است برای حل مشکل فاضلاب که در این ایام برای مردم دغدغه شده بود، هزینه شود.

جهانگیری ادامه داد: در خصوص ماده ۵۶ نیز تعدادی از بانک‌های عامل جلسه‌هایی را با وزارت نیرو، سازمان برنامه‌وبودجه و استاندار خوزستان برگزار کرده‌اند تا منابع موردنیاز برای اجرایی شدن طرح‌های عمرانی استان خوزستان از جمله فاضلاب هر چه زودتر به نتیجه برسد که امروز تعدادی از این طرح‌ها با حضور مسوولین وزارت نیرو کار خود را آغاز خواهد کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور در پایان فرودگاه بین‌المللی آبادان را از فرودگاه‌های پراهمیت کشور برشمرد و تصریح کرد: این فرودگاه از سالیان گذشته یکی از فرودگاه‌های مهم کشور بوده که امروز سالن ترمینال آن نیز به بهره‌برداری رسید.

لازم به توضیح است که معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه سفر دوروزه خود به خوزستان تا ساعتی دیگر وارد فرودگاه ماهشهر خواهد شد تا در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل اخیر حضور یابد در ادامه نیز از گمرک بندر امام خمینی (ره) و پروژه‌های در دست اقدام در این بندر نیز بازدید خواهد کرد.

بازدید از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم، بازدید از روستای بوم‌گردی الوه، افتتاح و بازدید از کارخانه پرشین کلر شهرستان شوشتر و شرکت در جلسات اقتصاد مقاومتی و دیدار با نخبگان استان از دیگر برنامه‌های سفر دوروزه معاون اول رئیس‌جمهور به استان خوزستان است.

در این سفر وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همراه معاون اول رئیس‌جمهور هستند.

عناوین برگزیده