تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۱۵۷۹۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صمت استان کرمانشاه خبر داد:

بهره‌برداری و راه‌اندازی مجدد 83 پروژه و واحد صنعتی در استان کرمانشاه همزمان با دهه فجر

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اعلام کرد: 83 پروژه و واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 17 هزار و 700 میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و 411 نفر در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری و راه‌اندازی مجدد خواهد رسید.
بهره‌برداری و راه‌اندازی مجدد 83 پروژه و واحد صنعتی در استان کرمانشاه همزمان با دهه فجر

به گزارش می متالز، محسن دارابی با بیان این مطلب، افزود: در سال گذشته، در استان کرمانشاه 110 میلیون یورو در بخش سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت و معدن صورت گرفته که درمجموع این استان با رتبه سوم کشوری 13 درصد سرمایه‌گذاری خارجی را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: امسال نیز تا پایان دی‌ماه 92.5 میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی در استان در حوزه صنعت و معدن صورت گرفته که 11 درصد از مجموع سرمایه‌گذاری خارجی حوزه صنعت و معدن کشور توسط این استان محقق شده که در این خصوص کرمانشاه رتبه چهارم را در جذب سرمایه‌گذاری خارجی به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بیان کرد: هم‌زمان با فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر امسال، 83 پروژه و واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 17700 میلیارد ریال اشتغال 1411 نفر به بهره‌برداری و راه‌اندازی مجدد خواهد رسید که از بزرگ‌ترین این پروژه‌ها به صنایع چاپ و بسته‌بندی (غرب کارتن) و اسیدسیتریک اشاره نمود.

دارابی در بخش دیگر سخنان خود به راه‌اندازی قوطی سازی سینا به‌عنوان یک پروژه بزرگ صنعتی و ملی پرداخت و اضافه کرد: قوطی سازی سینا با سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد ریال و اشتغال 500 نفر در آذرماه سال جاری و در استان کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار کرمانشاه و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اشاره کرد افزود: از ابتدای سال تا پایان آذرماه سال جاری، 99 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزارشده است که مهم‌ترین دستاورد آن احیا و راه‌اندازی 33 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 11840 میلیارد ریال و اشتغال 629 نفر بوده، همچنین فعال‌سازی 16 واحد معدنی راکد با سرمایه‌گذاری 137 میلیارد ریال و اشتغال 127 نفر اشاره کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در بخش دیگری سخنان خود به عملکرد سازمان در حوزه تجارت خارجی پرداخت و افزود: تا پایان دی‌ماه سال جاری 3 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از مرزها و گمرکات استان صورت گرفته است که سهم استان کرمانشاه از سبد صادرات کل کشور، 5 درصد و از صادرات کل کشور به عراق، 40 درصد بوده است.

وی در خصوص حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران استان نیز توضیحاتی را ارائه داد و تأکید کرد: جذب 435 میلیارد ریال کمک‌های فنی اعتباری و پرداخت 9190 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به واحدهای تولیدی در قالب سرمایه‌گذاری ثابت و سرمایه در گردش از عمده فعالیت‌های سازمان در بخش حمایت از بنگاه‌های اقتصادی است.

رییس سازمان صمت استان کرمانشاه در ادامه یادآور شد: این سازمان در نهمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت، موفق به کسب رتبه اول کشوری در حوزه‌ پژوهش و فناوری شد و نیز توانست رتبه هفتم کشوری در تحقق اهداف عملکردی (شاخص‌های اختصاصی در حوزه جهش تولید) در سال جاری بر اساس گزارش‌های معاون طرح و برنامه وزارت صمت از عمده دستاوردهای سازمان در حوزه عملکردی را به خود اختصاص دهد.

دارابی در ادامه به عملکرد سازمان در بخش معدن نیز اشاره کرد و افزود: در استان کرمانشاه 70 درصد از معادن فعال بوده که بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش فعال‌سازی واحدهای معدنی رتبه هفتم کشوری هستیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در پایان یادآور شد: 380 محدوده بلوکه‌شده معدنی در لایه آزادسازی قرارگرفته است که به دستور و تأکید مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت در آذرماه سال جاری مزایده معدنی برگزار و همچنین به‌زودی در بهمن‌ماه سال جاری نیز مزایده معدنی دیگر که درمجموع بیش از 100 واحد معدنی از طریق فراخوان عمومی به متقاضیان و افراد واجد شرایط واگذار می‌شود.

عناوین برگزیده