تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۹
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۱۵۸۵۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس مرکز ساخت داخل وزارت صنعت:

بیش از ۸۷ درصد برنامه‌ داخلی‌سازی صنعتی محقق شد

می متالز - رییس مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با برنامه‌ریزی و اقدام‌های انجام شده، از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار معادل ۸۷.۵ درصد داخلی‌سازی در بخش‌های مختلف صنعتی کشور محقق شد.
بیش از ۸۷ درصد برنامه‌ داخلی‌سازی صنعتی محقق شد

به گزارش می متالز، «سید محمدمهدی هادوی» افزود: مطابق برنامه ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ باید نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار داخلی‌سازی به‌جای واردات محقق شود.

وی بیان‌داشت: ‌تعهد امسال داخلی‌سازی به ارزش سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بود که در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار آن محقق شد. 

هادوی ادامه‌داد: این مهم از طریق پروژه‌های اجرا شده در استان‌ها و برگزاری میزهای تعمیق داخلی‌سازی محقق شد.

وی یادآور شد: ‌امسال چهار میز تعمیق ساخت داخل (یکی به صورت حضوری و سه میز به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی) برگزار شد که حاصل آن عقد قرارداد داخلی‌سازی ۸۰ میلیون یورویی در بخش پتروشیمی و پالایشگاه، ۶۰ میلیون یورویی در بخش خودرو و ۴۰ میلیون یورویی در بخش لوازم خانگی بود.

این مسوول از برگزاری میزهای داخلی‌سازی دیگری در بخش‌های پتروشیمی، خودرویی و لوازم‌خانگی در ایام باقی مانده تا پایان سال خبر داد.

برنامه داخلی‌سازی با هدف ارتقای تاب‌آوری در مقابل تکانه‌های اقتصادی و رفع نیاز واحدهای تولیدی مورد تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

عناوین برگزیده