تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۳:۱۵
بازدید: ۵۲۸
کد خبر: ۱۵۹۵۴۴
مدیرعامل فولاد مبارکه بیان کرد:

حرکت به سوی نسل چهارم تکنولوژی یک الزام است

می متالز - حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در هفتمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس اظهار کرد: برای حفظ بازار باید به سمت اجرای نسل چهارم تکنولوژی برویم و این موضوع برای تمام بخش های معدن و صنایع معدنی یک الزام است.
حرکت به سوی نسل چهارم تکنولوژی یک الزام است

به گزارش می متالز، عظیمیان با اشاره به اهمیت نسل چهارم تکنولوژی در صنعت فولاد، تصریح کرد: بزرگانی از این بخش در دنیا جمع شده اند و باشگاهی به نام فانوس دریایی احداث کرده اند. تا به امروز نزدیک به 20 شرکت بزرگ دنیا مانند مایکروسافت، جنرال موتور و...عضو این باشگاه هستند. در حوزه فولاد نیز تنها 3  شرکت پوسکو کره جنوبی، تاتای هند و تاتای اروپا عضو شده اند.

وی ادامه داد: این موضوع به این معناست که ما باید هوشیار باشیم تا عقب نمانیم. البته امروز نمی توان گفت 70 درصد شرکت های فولادی دنیا به این باشگاه پیوسته اند و ما هنوز عضو نشده ایم، اما باید با هوشیاری رفتار کنیم و به سرعت خود را به این باشگاه متصل کنیم.

عظیمیان اضافه کرد: فولاد مبارکه بر این اساس طرحی به نام طرح تحول دیجیتال را در شرکت مصوب کرد. در بیشتر کشورهای این طرح به نام آیفون شناخته می شود، یعنی نسل چهارم تکنولوژی اما ما در مبارکه اسم آن را طرح تحول دیجیتال گذاشته ایم.

وی درباره شروع به کار این طرح بیان کرد: از پنجم مرداد ماه سال جاری، این پروژه کار خود را شروع و هدف نهایی آن است که مبارکه را به طور هوشمند اداره کنیم. در واقع تمامی فعالیت هایی که در بخش تولید، فروش، گردش های مالی، حمل و نقل و ... از صفر تا صد باید به صورت هوشمند اجرا شود.

عظیمیان در ادامه این موضوع با بیان اینکه یک سازمان می خواهد نسل چهارم تکنولوژی، باشد، اظهار کرد: این سازمان می خواهد تمام فعالیت ها مانند انتخاب پیمانکار، تعاملات مالی، دانشی و... به صورت هوشمند اجرا می شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه در پاسخ به این سوال که چرا دنیا به این سمت حرکت کرده است، تصریح کرد: ما در نسل چهارم تکنولوژی هزینه مالی یا استفاده از تسهیلات بانکی به یک/ششم می رسد. یعنی مبارکه این کار را نه به عنوان یک اقدام لوکس بلکه به عنوان اقدامی به جهت افزایش 6 تا 8 درصدی بهره وری در دستور کار خود قرار داده است. زیرا اگر چنین بهره وری بدست آید در مقابل سود فوق العاده ای برای سهامداران ایجاد می شود، و مهمتر از آن این است که اگر به این تکنولوژی دست پیدا نکنیم، مبارکه در سال های آینده بازار فروش ورق خود را از دست می دهد.

عظیمیان همچنین افزود: ورقی که امروز خریداری و 3  ماه دیگر نوبت تحویل آن است، در صورت عدم چنین تکنولوژی ای، روی دست مبارکه باقی می ماند. صنایع خودروسازی امروز نیازمند ورق هایی هستند که در نهایت سبکی و استحکام ایمنی را افزایش و مصرف سوخت را کاهش دهد. اگر بخواهیم بازار ایران را حفظ کرده و در آینده بتوانیم در این بازار نقش داشته باشیم، ملزم به اجرای تکنولوژی نسل چهارم هستیم. این موضوع برای تمامی معدنی ها و صنایع معدنی الزامی است.

به گفته وی، اگر می خواهیم در بازار بمانیم و کاهش هزینه و افزایش بهره وری را شاهد باشیم، ملزم به استفاده از تکنولوژی های روز هستیم.

عظیمیان با اشاره به آغاز این طرح، گفت: از مرداد ماه سال جاری تا به امروز 2  رخداد برگزار شده و همه شرکت های استارتاپی در آن دعوت شدند. همچنین حدود 400 پروژه کوچک و بزرگ در اختیار نیروهای حاضر در شرکت های استارتاپی قرار گرفت و به نظر می رسد تا پایان سال از این تعداد حدود 100 پروژه که از سوی ما یا شرکت های استارتاپ تعریف شده اجرایی شود. این در حالی است که فولاد مبارکه در کنار مجموعه تحقیق و توسعه ای خود با حدود 100 شرکت دانش بنیانی وارد همکاری شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ادامه داد: این پروژه ها تعریف شده و در کنار آن قراردادی با دانشگاه اصفهان منعقد شد. در حال حاضر 150 مدیر در این طرح آموزش می بینند و امیدوار هستیم شاهد عضویت در باشگاه فانوس دریایی باشیم.

عظیمیان اضافه کرد: این اقدام می تواند نقطه ای برای الگوی صنعت فولاد باشد. اگر در این بخش موفق باشیم می توانیم برای سایر بخش ها نیز الگوی خوبی باشیم. باید به این نکته اشاره کنم که شرکت ایریسا که همراه با فولاد مبارکه متولد شد، یک شرکت نرم افزاری بسیار مطرح است که مجری این طرح است. دو مشاور آلمانی و کره ای نیز در کنار ما هستند و همچنین 100 شرکت کوچک نرم افزاری نیز در کنار ما خواهند بود.

وی تاکید کرد: امیدوار این توضیحات نگاه جدیدی را برای مدیران و شرکت های دیگر ایجاد کند تا کشور به سمت استفاده از این تکنولوژی برود.

منبع: می متالز
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده