تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۰
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۱۵۹۸۸۱
سرویس خبر : انرژی
سرپرست صمت لرستان:

شهرک صنعتی نفت و گاز در پلدختر ایجاد می‌شود

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با ساخت مینی پالایشگاه در پلدختر، زمینه ایجاد شهرک صنعتی تخصصی نفت و گاز در منطقه قراهم شده است.
شهرک صنعتی نفت و گاز در پلدختر ایجاد می‌شود

به گزارش می متالز، "بختیار رازانی" در حاشیه مراسم افتتاح فاز اول پالایشگاه پلدختر (شرکت پترو پالایش خورشید زاگرس) افزود: این پالایشگاه در فازهای بعدی ظرفیت تولید نفت تا ۳۰ هزار بشکه دارد و هدف ما ایجاد شهرک صنعتی تخصصی نفت و گاز در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه برای افتتاح فاز اول پالایشگاه پنج هزار بشکه ای پلدختر سه هزار میلیاردریال هزینه شده است، اظهار داشت: این پالایشگاه در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار به عنوان اولین واحد در شهرک صنعتی شهرستان پلدختر واقع شده است.

رازانی ادامه داد: پایه و اساس فعالیت این پالایشگاه فرآوری انواع محصولات بنزین، گازوئیل، گریس، روغن پایه (مواد اولیه روغن موتور) و روانکار صنعتی است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه پلدختر زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شده است.

در نهمین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی فاز اول پالایشگاه ۵ هزار بشکه ای پلدختر با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور، سیدموسی خادمی استاندار لرستان افتتاح شد.

نوبخت که به دعوت دی ماه امسال سیدموسی خادمی استاندار لرستان به این استان سفر کرده است. بازدید از طرح بازسازی پل های بلیلوند، ماسور و آیت الله کمالوند، طرح پادگان جدید سپاه استان، تقاطع غیرهمسطح دانشگاه لرستان، آزادراه خرم آباد - اراک، استادیوم یکهزار و ۵۰۰ نفری و شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی از جمله برنامه های نوبخت در خرم آباد است.

افتتاح پالایشگاه، فار نخست دیوار ساحلی پلدختر، افتتاح مسکن محرومان و بازسازی شده سیل و بازدید از ۲ پل سیل زده بابازید و پران پرویز از اهداف سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به پلدختر است.

عناوین برگزیده