تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۱۶۰۴۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
چالش‌های فولادسازان کاهش می‌یابد

تعامل فولادی همه جانبه صمت و بورس

می متالز - بورس کالای ایران میزبان نماینده وزارت صمت با مدیران شرکت‌های بزرگ فولادی کشور بود. دراین نشست، مقرر شد بیانیه‌ای برای تامل بیشتر کمیسیون صنایع مجلس در طرح فولادی نگارش و به نمایندگان ارسال شود تا بهترین تصمیم‌ها در این حوزه با تعامل صنعت فولاد، بازار سرمایه، مجلس و وزارت صمت اتخاذ شود.
تعامل فولادی همه جانبه صمت و بورس

به گزارش می متالز، بورس کالای ایران میزبان نماینده وزارت صمت با مدیران شرکت‌های بزرگ فولادی کشور بود. دراین نشست، مقرر شد بیانیه‌ای برای تامل بیشتر کمیسیون صنایع مجلس در طرح فولادی نگارش و به نمایندگان ارسال شود تا بهترین تصمیم‌ها در این حوزه با تعامل صنعت فولاد، بازار سرمایه، مجلس و وزارت صمت اتخاذ شود.
 

شرایط مطلوب صنعت فولاد  


حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه پروژه‌های جدیدی در دست دارد که مهمترین آن تاسیس ۴ هلدینگ مالی و بزرگترین صندوق بازارگردانی است که تا پایان امسال راه اندازی می‌شود؛ البته ۹ پروژه بزرگ این شرکت نیز تا سال ۱۴۰۰۴ راه اندازی خواهد شد. مدیرعامل فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه حال صنعت فولاد خوب بوده و برخی مشکلات در حال رفع است، افزود: عرضه محصولات فولادی در بورس کالای ایران به نفع تولیدکنندگان و سرمایه گذاران و سهامداران است و با ایجاد شرایط رقابتی شاهد سرمایه گذاری‌های بیشتر نیز در این صنعت خواهیم بود.
 

انتقال و ارتقای سهام ذوب آهن


منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در این جلسه گفت: ذوب آهن در تأمین مواد اولیه همواره مشکل داشته درحالی که ۱۰ درصد تولید فولاد کشور را به خود اختصاص داده است که در تلاش هستیم این مشکلات به زودی رفع شود؛ شرایط سهام شرکت در بورس نیز بهبود خواهد یافت به‌طوری‌که درخواست داریم سهم ذوب آهن از فرابورس به بورس منتقل شود و اقدامات لازم انجام خواهد شد. یزدی‌زاده خاطرنشان کرد: سازوکار بورس کالا برای شرکت‌های فولادی از جمله ذوب آهن، طی سال‌های گذشته سودآوری را تضمین کرده است و از این رو باید گذاشت بورس کالا براساس رسالت واقعی خود فعالیت کند که در این راه تعامل وزارتخانه‌ها نیاز است.
 

عرضه یک میلیون تن سنگ آهن

 امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو نیز گفت: ایمیدرو برای عرضه یک میلیون تن سنگ آهن در تالار حراج باز بورس کالا به منظور تأمین نیاز واحدهای فولادی به خصوص ذوب آهن آماده است.
 

همراهی کامل صمت


 سیف اله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی و مشاور معاونت امور معادن و صنایع معدنی گفت: ازهمین تریبون اعلام می‌کنم که با مدیریت‌های جدید، مشکلی میان وزارت صمت و بازار سرمایه وجود ندارد و همه اقدامات لازم در جهت توسعه صنعت فولاد و حمایت از بازار سرمایه انجام خواهد شد.
 

تمرکزبرشفاف‌سازی و تعامل


رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه براساس تاکید سایر مدیران فولادی باید در تصویب طرح تنظیم فولاد در مجلس تامل شود تا این طرح چوب لای چرخ صنعت فولاد نگذارد، گفت: شفاف سازی به بازار فولاد خیلی کمک می‌کند و باید تاکید شود که فولادی‌ها به هیچ عنوان به دنبال رانت در زنجیره فولاد نیستند و تنها خواستار کار کارشناسی از سوی مسوولان هستند؛ بنابراین دو وزارتخانه اقتصاد و صمت بهتر است در این راستا گام بردارند.

عناوین برگزیده