تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۱۶۰۸۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آغاز مراسم معرفی شرکت‌های برتر ایران

می متالز - مراسم معرفی و تقدیر از صد شرکت برتر صنعتی و اقتصادی کشور که برپایه شاخص اصلی میزان فروش و شاخص‌های دیگر انتخاب شده اند، آغاز شد.
آغاز مراسم معرفی شرکت‌های برتر ایران

آغاز مراسم معرفی شرکت‌های برتر ایران

به گزارش می متالز، در بیست و سومین دوره معرفی شرکت‌های برتر که امروز در محل مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود، از شرکت‌های برتر در ده گروه صنعتی و بر اساس ۳۲ شاخص کمی معرفی شده و با اهدای لوح تقدیر، از آن‌ها تجلیل خواهد شد.

قرار است در این مراسم که با حضور جمعی از مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد، علاوه بر مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، معاونان وزارت صمت و همچنین رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم سخنرانی کنند.

انتخاب شرکت‌های برتر از سوی سازمان مدیریت صنعتی به این ترتیب است که ابتدا ۵۰۰ شرکت برتر کشور بر اساس میزان فروش به پنج دسته ۱۰۰ شرکتی تقسیم و شرکت‌های هر دسته بر پایه ۳۲ شاخص دیگر با هم مقایسه و رتبه بندی می‌شوند.

شاخص‌های این رتبه بندی، شاخص‌های کمی است و مقادیر آن‌ها از صورت‌های مالی حسابرسی و تایید شده شرکت‌ها استخراج می‌شود.

سازمان مدیریت صنعتی همه ساله اقدام به رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران می‌کند.

این رتبه‌بندی که ۵۰۰ شرکت بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور را معرفی می‌کند با هدف شناسایی جایگاه بنگاه‌های اقتصادی و گروه‌های صنعتی (رشته‌های مختلف کسب و کار)، گسترش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی و کمک به سیاست گذاران اقتصادی کشور انجام می‌شود.

عناوین برگزیده