تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۱۶۰۸۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل فرابورس:

تامین مالی جمعی از سوی فرابورس برای بنگاههای تولیدی آغاز شد

می متالز - مدیرعامل فرابورس از آغاز تامین مالی جمعی برای بنگاه‌های تولیدی خبر داد و گفت: سامانه تامین مالی جمعی هم‌اکنون راه اندازی شده است، ضمن اینکه یکی از مجوزهای صادره بر مبنای فناوری بلاکچین است.
تامین مالی جمعی از سوی فرابورس برای بنگاههای تولیدی آغاز شد

تامین مالی جمعی از سوی فرابورس برای بنگاههای تولیدی آغاز شد

به گزارش می متالز، امیر هامونی در مراسم رونمایی از بازار تامین مالی جمعی و شاخص صکوک فرابورس ایران که با حضور محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حال برگزاری است، گفت: بسیاری از کشورها به سمت استفاده از روش تامین مالی جمعی حرکت کرده‌اند که براین‌اساس در ایران نیز فرابورس با همکاری بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، این عملیات را از امروز عملیاتی خواهد کرد.

وی افزود: همان‌طور که در فرهنگ ایرانی، فرهنگ گلریزان برای رفع مشکلات و نیازهای افراد برگزار می‌شود، این فرهنگ در حوزه بورس نیز برای تامین مالی جمعی وجود دارد که البته مصوبه هیات‌ وزیران را نیز دارا است.

مدیرعامل فرابورس گفت: سامانه تامین مالی جمعی هم‌اکنون راه‌اندازی شده است و بیش از ۷۲ مورد درخواست تامین مالی وارد شده است که ۲۸ مورد آن بررسی و دو مورد آن رد شده است؛ ضمن اینکه در مجموع ۱۱ مجوز برای این کار صادر شده است و ۴ مجوز صادره، در حال حاضر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی اظهار داشت: یکی از مجوزهای صادره برای تأمین مالی، بر مبنای فناوری بلاک‌چین است.

عناوین برگزیده