تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۸
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۱۶۱۰۰۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
یک فعال صنعتی خبر داد:

تولید بیوکمپوست برای اولین بار در کشور/ کودی ارگانیک و سرشار از مواد آلی

می متالز - یک فعال صنعتی گفت: تولید کودهای بیوکمپوست در دنیا رایج است و ما هم توانستیم برای نخستین بار در کشور تولید کود از پسماندها به روش بیوکمپوست را در استان البرز شروع کنیم. کودی که به لحاظ زیست محیطی دارای خواص مناسب بوده و از آلودگی محیط زیست جلوگیری می کند.
تولید بیوکمپوست برای اولین بار در کشور/ کودی ارگانیک و سرشار از مواد آلی

حسن حسینقلی

به گزارش می متالز، حسن حسینقلی فعال صنعتی درباره تولید بیوکمپوست در کشور گفت: کودهای کمپوستی که در ایران تولید می شود معمولا مشخصاتی که باید داشته باشند ندارند. یعنی مقدار مواد آلی آن ها بسیار کم است و فرآیندی که باید طی کنند کامل انجام نمی شود.

وی در ادامه افزود: تولید کودهای بیوکمپوست در دنیا رایج است و ما هم توانستیم برای نخستین بار در کشور  تولید کود از پسماندها به روش بیوکمپوست را در استان البرز شروع کنیم. کودی که به لحاظ زیست محیطی دارای خواص مناسب بوده و از آلودگی محیط زیست جلوگیری می کند.

حسینقلی به مزایای این کود اشاره کرد و گفت: تولید کود به روش بیوکمپوستی توسط آنزیمی که اختراع کارشناسان خودمان است تولید می شود. این آنزیم باعث می شود پسماندهای شهری بعد از پردازش و جداسازی به جای اینکه یک فرآیند 4 ماهه را طی کند (فرآیند هم زدن) 45 روزه آماده شود. استفاده از این آنزیم علاوه بر کاهش زمان باعث می شود کود سرشار از دارای مواد آلی باشد و از کیفیت مناسبی برخوردار باشد که برای کودپاشی گلخانه ها، فضاهای سبز شهری و مزارع کشاورزی بسیار مناسب است. در واقع این کود بدون بو و ارگانیک بوده و از استاندارد های لازم برخوردار است.

حسینقلی با بیان این مطالب گفت: این کود توسط آزمایشگاه ها و واحدهای نظارتی شهردای کرج  مورد تایید قرار گرفته است و دارای کیفیت مناسبی است؛ چون بو نمی دهد و مشکلات کودهای کمپوست را ندارد.

وی در خاتمه گفت: ما روزانه 800 تن پسماند شهری از شهرداری کرج دریافت می کنیم و که از این مقدار حدود 30 درصد آن بعد از یک فرآیند یکی دوماهه و جداسازی به کود بیوکمپوست تبدیل می شود. همچنین ما با این کار توانسته ایم حدود 70 نفر اشتغال زایی ایجاد کنیم.

عناوین برگزیده