تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۱۶۲۱۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۷۰۰ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور به کار اشتغال دارند

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در حال حاضر ۷۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم در شهرک‌های صنعتی کشور مشغول فعالیت هستند که این تعداد تا ۹۰۰ هزار نفر قابل افزایش است.
۷۰۰ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور به کار اشتغال دارند

Image result for ۷۰۰ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور به کار اشتغال دارند

به گزارش می متالز، علی رسولیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی بوکان، با بیان اینکه امسال با بهره برداری از ۲ هزار و ۳۷ واحد صنعتی، ۴۰ هزار شغل جدید در شهرک های صنعتی کشور ایجاد شده است افزود: امروز یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسوولان، ایجاد اشتغال در کشور است لذا اگر ما می‌خواهیم اشتغال زایی پایدار داشته باشیم، باید توان و ظرفیت تولیدی خود را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۲ درصد واحدهای تولیدی کشور راکد بودند، افزود: در سطح کشور کلینک های راه اندازی شده است که در آن ۹۰۰ مشاوره  از افراد صاحب نظر و دانشگاهی فعالیت دارند که با ریشه یابی مشکلات این واحدهای راکد توانستند با استفاده از تسهیلات استان‌ها آنها را به چرخه تولید بازگردانند.

رسولیان گفت: با ایجاد کلینک های مشاوره ای اقتصادی تعداد واحدهای راکد شهرک های صنعتی کشور از ۲۲ درصد سال گذشته امسال به زیر ۱۹ درصد رسیده است که با تحقق این امر هم اکنون  شاهد تولید در این واحد ها هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: تا پایان سال جاری نیز پیش بینی می شود در زمینه صنعت شاهد رشد ۶ درصدی باشیم.

وی از ایجاد ۲ کلینیک مشاوره ای در آینده خبر داد و گفت: یکی از این کلینیک ها در زمینه "ارتقای شغلی" و "ارتقای ماشین آلات" است که با تغییر روش صاحبان صنایع تولیدی را یاری خواهند کرد.

وی گفت: در همین راستا یک سامانه کسب و کار جدید نیز راه اندازی خواهد شد تا افرادی که می خواهند کسب کار جدید راه اندازی کنند یک مشاور همراه آنها باشد تا در زمینه تامین مالی و تهیه ماشین آلات  و زمین آنها را  راهنمایی کند تا سرمایه گذاری آنها هدفمند باشد.

علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفری ٢ روزه به آذربایجان‌غربی از شهرک‌های صنعتی استان بازدید کرد. 

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.

عناوین برگزیده