تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۱۶۲۳۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۷۹۸ اشتغال در بخش صنعت چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

می متالز - رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌جاری با صدور ۱۱۵ پروانه بهره‌برداری صنعتی در این استان برای یک‌هزار و ۷۹۸ نفر در بخش صنعت اشتغال‌زایی شد.
۱۷۹۸ اشتغال در بخش صنعت چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

Image result for ۱۷۹۸ اشتغال در بخش صنعت چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

به گزارش می متالز، بهنام خسروی روز شنبه تاکید کرد: در ۱۰ ماهه سال‌جاری ۵۵۴ فقره جواز تاسیس صنعتی در استان با اشتغال‌زایی برای ۱۱ هزار و ۴۱۷ نفر صادر شده است.

وی افزود: وضعیت موجود جوازهای تاسیس صنعتی در استان یک‌هزار و ۷۸۴ فقره است که این تعداد۲.۳ درصد جواز تاسیس صنعتی در کشور است و برای این تعداد جواز تاسیس صنعتی ۱۸۷ هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برابر ۱.۴ درصد سرمایه‌گذاری مجموع جوازهای تاسیس صنعتی کشور پیش‌بینی شده است.

خسروی یادآور شد: اشتغال پیش‌بینی شده در جوازهای تاسیس صنعتی چهارمحال و بختیاری ۳۴ هزار نفر برابر ۱.۵ درصد کل کشور است.

رییس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از میان جوازهای تاسیس صنعتی در استان تاکنون ۹۳۴ فقره با ۱۸۷ هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۲۲ هزار نفر اشتغال‌زایی منجر به صدور پروانه بهره‌برداری شده است.

وی گفت: سهم چهارمحال و بختیاری نسبت به کشور در صدور پروانه‌های بهره‌برداری ۱.۲ درصد، در سرمایه‌گذاری ۳.۱ درصد و در اشتغال‌زایی یک درصد است.

خسروی تاکید کرد: از مجموع سرمایه‌گذاری صنعتی چهارمحال و بختیاری ۳۳ درصد در شهرستان شهرکرد، ۲۳ درصد در شهرستان بروجن، ۶ درصد در شهرستان فارسان، ۲۵ درصد در شهرستان لردگان، ۶ درصد در شهرستان کوهرنگ، ۳ درصد در شهرستان کیار، ۱ درصد در شهرستان بن و ۳ درصد در شهرستان سامان است.

چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۸۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال دارد.

عناوین برگزیده