تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۲
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۶۲۳۸۱

خط مستقیم کشتیرانی میان ایران، آفریقای جنوبی و کشورهای آمریکای لاتین ایجاد می‌شود

می متالز - رئیس کمیسیون توسعه تجارت و صادرات غیرنفتی اتاق تعاون ایران از ایجاد خط مستقیم میان ایران ؛ آفریقای جنوبی و کشورهای امریکای لاتین در آینده نزدیک خبر داد.
خط مستقیم کشتیرانی میان ایران، آفریقای جنوبی و کشورهای آمریکای لاتین ایجاد می‌شود

به گزارش می متالز، بابک افقهی رئیس کمیسیون توسعه تجارت و صادرات غیرنفتی اتاق تعاون ایران، با اعلام این خبر گفت: با رایزنی‌های انجام شده با مسئولان مربوطه، ایجاد خط مستقیم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ؛آفریقای جنوبی و سپس امریکای لاتین با هدف توسعه تجارت میان این کشورها؛ قرار است صورت پذیرد.

وی ادامه داد: طراحی ایجاد خط مذکور با حرکت از بنادر جنوبی ایران با توقف در بنادر آفریقای جنوبی و عزیمت به سمت کشورهای آمریکای لاتین به طور مشخص کشور برزیل، در دستور کار قرار گرفته است.

افقهی اظهار داشت: با حمایت کشتیرانی جمهوری اسلامی از برقراری خط مذکور، با وجود ظرفیت بارهای صادراتی کشور ایران به مقاصد ذکر شده، مراتب به اتاق های تعاون و بازرگانی سراسر کشور، سازمان توسعه تجارت ایران و سایر بنگاه های صادراتی فعال در حوزه صادرات کالا به این کشورها، اطلاع رسانی شده است.

وی خاطر نشان کرد: ثبت درخواست های فعالان اقتصادی متقاضی حمل مستقیم کالا از ایران به مقاصد مذکور و بهره مندی از این خط مستقیم و برنام ریزی عملیاتی با شرکت کشتیرانی، توسط اتاق تعاون در حال انجام است.

عناوین برگزیده