تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۸:۴۷
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۶۲۶۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آلاسکا؛ مقصد جدید جست‌وجوگران مس

می متالز - آلاسکا بزرگ‌ترین ایالت کشور ایالات متحده امریکا که به داشتن یخچال‌های طبیعی و ماهی سالمون معروف است، ذخیره‌هایی عظیم از مس پورفیری دارد که این ایالت را برای معدن‌کاران جذاب کرده است.
آلاسکا؛ مقصد جدید جست‌وجوگران مس

به گزارش می متالز به نقل از عصر مس آنلاین، آلاسکا را یکی از ثروتمندترین ایالت‌های امریکای شمالی می‌دانند؛ اما نباید نقش معادن را در کسب این ثروت نادیده گرفت. با این حال، معدن‌کاری همیشه در این منطقه با مشکلاتی روبه‌رو بوده است. طبیعت بکر آلاسکا یکی از دلایلی است که دست‌وپای معدن‌کاران این منطقه را بسته. هنوز سرنوشت معدن پبل (Pebble) در هاله‌ای از ابهام است. این معدن که واقع در جنوب‌غربی آلاسکاست یکی از بزرگ‌ترین معادن روباز مس و طلای جهان محسوب می‌شود. برآورد شده است این معدن بیش از 55 میلیارد پوند مس و نزدیک به 70 میلیون اونس طلا دارد. با این حال، این پروژه برای مدت‌ها متوقف مانده و دلیلش هم تهدید زیست‌بوم ماهی‌های ارزشمند منطقه توسط عملیات معدن‌کاری است.

با این حال، این مشکلات باعث نشده معدن‌کاری در آلاسکا از رونق بیفتد؛ اتحادیه معدن‌کاران آلاسکا می‌گوید در حال حاضر نزدیک به 4400 شغل به‌طور مستقیم از بخش معدن این ایالت بهره‌مند می‌شوند و تعداد شاغلان غیرمستقیم ناشی از آن هم به 8700 نفر می‌رسد. در این میان، معادن مس نقش و جایگاه ویژه‌ای دارند. شرکت‌های معدنی بسیاری هم‌اکنون در آلاسکا مشغول اکتشاف هستند و نتایج به‌دست‌آمده از عملیات آن‌ها نشان می‌دهد که باید نسبت به آینده تولید مس در آلاسکا بیش از پیش امیدوار بود.

White Rock Minerals Ltd یکی از شرکت‌هایی است که در آلاسکا فعال است. نتایج اولیه حفاری این شرکت در منطقه Bonnifield آلاسکا نشان می‌دهد ذخیره بزرگی از انواع مواد معدنی در این منطقه وجود دارد. مس، زینک، نقره، روی و طلا بخشی از مواد معدنی است که معدن‌کاران پیش‌بینی می‌کنند در این ذخیره معدنی وجود داشته باشد. قرار است شرکت White Rock Minerals Ltd مطالعات ژئوشیمیایی، ژئوفیزیکی و زمین‌شناسی این منطقه را با هدف انجام نقشه‌برداری و نمونه‌برداری تا انتهای سال 2018 به پایان برساند. در صورت انجام موفق مطالعات، این منطقه یکی از بزرگ‌ترین معادن مس و طلای جهان در سال‌های آینده خواهد بود.

Avidian Gold Corp از دیگر شرکت‌های معدنی است که در جست‌وجوی مس و طلا آلاسکا را زیر پا گذاشته است. این شرکت از سال 2017 میلادی در مرکز آلاسکا در جست‌وجوی طلا بوده و نتایج اولیه اکتشافاتش نیز امیدبخش است. با این حال، این شرکت در سال 2018 مس و نقره را نیز به فهرست مواد معدنی مورد اکتشاف خود اضافه کرده است. در حال حاضر منطقه معدنی Copper King Prospect ازجمله مناطق مورد علاقه این شرکت برای اکتشاف است که اکتشافات تاریخی در این منطقه نشان از وجود ذخایر بزرگی از مس دارد.

PolarX Limited از دیگر شرکت‌های فعال در حوزه معدن‌کاری، چشم امید به ذخایر مس آلاسکا دوخته است. برنامه اکتشاف سال 2018 میلادی این شرکت به 5000 مترمربع حفاری در منطقه Zackly آلاسکا اختصاص یافته است. این شرکت قرار است با این حفاری‌ها بر طول و عمق ذخایر مس و طلای خود در این منطقه بیفزاید. با این حال، ذخیره مس پورفیری Zackly تنها هدف اکتشافی شرکت PolarX Limited نیست بلکه این شرکت منتظر نتایج اولیه اکتشافات در مناطق Mars و Gemini هم هست تا در صورت وجود ذخایر قابل توجه مس و طلا در آن‌ها دست به کار حفاری و بهره‌برداری شود. 

Trilogy Metals Inc در شمال آلاسکا به دنبال مس می‌گردد. اگرچه در حال حاضر ذخیره معدنی‌ای که این شرکت در منطقه Ambler آلاسکا پیدا کرده است 124.6 میلیون تن کبالت دارد؛ اما این ذخیره مقدار چشمگیری مس نیز دارد و مطالعات امکان استخراج مس این شرکت نیز در سال جاری میلادی در حال انجام است.

به جز مس، طلا نیز توجه بسیاری از معدن‌کاران را در آلاسکا به خود جلب کرده است. به نظر می‌رسد آلاسکا در سال‌های پیشِ رو در فهرست بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مس و طلای جهان قرار گیرد. 

منبع: عصر مس
عناوین برگزیده