تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۱۶۳۱۷۶
نخعی مطرح کرد:

نبود یک متر راه آهن و آزاد راه در خراسان جنوبی/جاده های پر مشکل فعلی استان؛ قتلگاه مسافران

می متالز - عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس گفت: استان خراسان جنوبی حتی یک متر راه آهن و آزاد راه ندارد و از سوی دیگر جاده های پر مشکل فعلی این استان به قتلگاه مسافران و مردم نجیب آن تبدیل شده است.
نبود یک متر راه آهن و آزاد راه در خراسان جنوبی/جاده های پر مشکل فعلی استان؛ قتلگاه مسافران

مصطفی نخعی

به گزارش می متالز، مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه و عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه گفت:  خدا را شاکرم که با پیگیری های مستمر بنده برای حل مشکلات محورهای ارتباطی شهرستان های نهبندان و سربیشه منجر به سفر وزیر راه و شهرسازی به حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه شد که در جریان این سفر دستورهای خیلی خوبی از سوی وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکلات راه های مواصلاتی این دو شهرستان خراسان جنوبی صادر شد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: از آغاز به کار مجلس یازدهم در تلاش بوده ام پای مسولین ارشد نظام را به حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه باز کنم  که الحمدالله تا حدودی موفق شده و پیگیری های صورت گرفته خوشبختانه در چند ماه گذشته علاوه بر سفر وزرای نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان،  سفر چند تن از معاونین وزرا و روسای سازمان های مختلف به شهرستان های نهبندان و سربیشه تحقق پیدا کرد.  

وی افزود: استان خراسان جنوبی حتی یک متر راه آهن و آزاد راه ندارد و از سوی دیگر جاده های پر مشکل فعلی این استان به قتلگاه مسافران و مردم نجیب آن تبدیل شده است. خوشبختانه دیدگاه وزرا و مسولان ارشد نظام در سفر به استان خراسان جنوبی عوض شده است.  

نخعی بیان کرد: ره آورد های سفر مسولان بلندپایه نظام به استان خراسان جنوبی به ویژه به شهرستان های نهبندان و سربیشه را خوب می دانم، اختصاص چندین میلیارد تومان اعتبار به حوزه های بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، راه های ارتباطی و صنعت و معدن بخشی از آن است. 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده تحول بزرگی در عرصه بهداشت و درمان شهرستان نهبندان در حال شکل گیری است، در سفر دکتر جان بابایی معاون وزیر بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه نیمه تمام ساخت اورژانس و کلنیک تخصصی بیمارستان شهید آتشدست نهبندان اختصاص یافته است. 

وی ادامه داد: پیگیری نفس گیر چندین ماهه‌ای داشتیم برای ارتقاء بیمارستان نهبندان که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده، مجوز ارتقاء بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهید آتشدست نهبندان به ۹۵ تختخواب صادر شد که در گام بعدی ردیف اعتبار می گیرد.  

این نماینده مجلس در دروه یازدهم بیان کرد: با ارتقاء بیمارستان نهبندان از ۳۲ تختخواب به ۹۵ تختخواب یکی از آرزوهای مهم و مطالبات بحق مردم شهرستان نهبندان در حوزه بهداشت و درمان محقق شد.  

وی افزود: تحقق تعرفه گرمسیری را از دیگر مطالبات بحق مردم شهرستان نهبندان می دانم، تحقق این موضوع با پیگیری های مستمر و انجام بازدیدهای میدانی و پشت سر گذاشتن مراحل تایید در استان،  شرکت توانیر و وزارت نیرو پیشرفت های خوبی داشته که مرحله تایید نهایی آن در هیات دولت نیز پیگیری می شود. 

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس یادآور شد: پیگیری های زیادی برای بازگشایی جاده مواصلاتی نهبندان به شهداد با جلب نظر موافق و مساعد وزیر راه و شهرسازی انجام شد، طبق برنامه ریزی و اختصاص اعتبارات اختصاص داده شده، این محور ارتباطی که می تواند نقش مهمی در کریدور غرب به شرق کشور ایفا کند تا پایان تابستان سال ۱۴۰۰ زیر بار ترافیکی می رود.

عناوین برگزیده