تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۱۶۳۲۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اقتصادی به خراسان رضوی اختصاص یافت

می متالز - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: دو هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان به اضافه ۳۴ میلیون یورو تسهیلات از محل تفاهمنامه وزارت صمت و بانک صنعت، معدن و تجارت به ۱۱ طرح اقتصادی اولویت دار برای سرمایه‌گذاری در این استان اختصاص یافت.
۲۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اقتصادی به خراسان رضوی اختصاص یافت

۲۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اقتصادی به خراسان رضوی اختصاص یافت - ایرنا

به گزارش می متالز، مرتضی اشرفی روز سه‌شنبه افزود: تخصیص این میزان تسهیلات حاصل نشستی است که اخیرا در تهران با حضور معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل بانک صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی مشکلات همین طرحها و کمک به تامین مالی آنها برگزار شده بود. 

وی حوزه تولیدی این ۱۱ طرح اقتصادی اولویت دار را برای سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی "ریسندگی، آلیاژ فروسیلیس، تایر و تیوپ، آجرنسوز، فولاد، کاغذ و مقوا، چرم مصنوعی، محلولهای ضدعفونی، کاشی و سرامیک، چاپ سیلک و موتور کم‌مصرف کولر آبی" برشمرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: سرمایه‌گذاران این طرحهای تولیدی اقتصادی، در نشست تهران جزییات طرحها و مشکلات اجرای آنها را برای مسوولان تشریح کردند.

وی گفت: معاون وزارت صمت، مدیرعامل بانک صنعت، معدن و تجارت و دیگر مسوولان ذیربط در جریان نشست، راهکارهای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران و موانع اجرای این طرحها را بررسی و با رویکرد راهگشایانه در مورد تامین و تخصیص تسهیلات مورد نیاز آنها بحث و تبادل نظر کرده و به نتیجه رسیدند.  

۲۸۳ طرح بزرگ سرمایه‌گذاری با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۸۸ هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی ۱۸۰ هزار نفر تاکنون در خراسان رضوی ثبت شده است.

دلیل بزرگی و اهمیت این طرحها "اشتغال زایی برای بالاتر از ۱۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان" است. 

"مرکز خدمات سرمایه‌گذاری" در استانداری خراسان رضوی مسوولیت شناسایی، احصا و بررسی اینگونه طرحهای اقتصادی در این استان بر عهده دارد.

۱۱ طرح تولید اقتصادی که تسهیلات لازم برای اجرای آنها تخصیص یافت، در زمره هزار و ۲۵۷ پروژه سرمایه‌گذاری با سرمایه گذاری ۲۱۳ هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی برای ۲۱۷ هزار نفر در خراسان رضوی هستند. 

هم‌اینک شش هزار و ۵۰۸ واحد صنعتی با سرمایه ۱۰۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰۴ هزار نفر در خراسان رضوی فعال هستند.

۹۵ درصد سرمایه‌گذاری صنعتی تولیدی در این استان متعلق به بخش خصوصی است.

همچنین حدود چهار هزار طرح نیمه‌تمام صنعتی در خراسان رضوی وجود دارند که با اجرای آنها "۱۳۷ هزار شغل و ۲۴۳ هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری" به بخش صنعت خراسان رضوی افزوده خواهد شد. 

یشترین حجم کنونی سرمایه‌گذاری صنعتی این استان به ترتیب متعلق به صنایع فلزی، غیرفلزی و معدنی، صنایع پتروشیمی و پلیمری است. صنایع غذایی رتبه چهارم سرمایه‌گذاری صنعتی را در خراسان رضوی دارند.

عناوین برگزیده