تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۰۸
بازدید: ۳۴۶
کد خبر: ۱۶۳۲۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه:

حل بسیاری از مشکلات مجتمع مس سرچشمه با تکیه به توان داخلی

می متالز - مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات مجتمع مس سرچشمه با تکیه به توان داخلی قابل حل است، افزود: شرکت مس در بسیاری از موارد با استفاده از علم و دانش روزی که در اختیار دارد با کمک متخصصان داخلی شرکت و مشاوران از دانشگاههای داخلی می تواند مسائل و مشکلات حوزه فنی را حل نماید.
حل بسیاری از مشکلات مجتمع مس سرچشمه با تکیه به توان داخلی

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، دکتر حسن صحرائی با اشاره به رشد علمی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از قطعات که قبلاً از خارج تامین می شد، در کارگاههای ساخت و بخشهای مهندسی مجتمع سرچشمه ساخته می شود و خیلی از کارهایی که قبلاً خارجی ها انجام می دادند در حال حاضر توسط مهندسان مجتمع مس انجام می گیرد.
وی ادامه داد: زمانی دانشجوی دکترا بسیار به ندرت در کشور داشتیم و دانشگاهها تا سطح کارشناسی فارغ التحصیل داشتند اما الان در تمام شهرها در کشور دانشگاهها توسعه پیدا کردند و فارغ التحصیلان این دانشگاهها می توانند به صنعت مشاوره داده و مشکلات صنعت را حل نمایند.
مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه تصریح کرد: در امور تحقیق و توسعه تعداد زیادی از مشاوران ما فارغ التحصیلان دانشگاهها هستند که در 10 سال گذشته از دانشگاههای داخل فارغ التحصیل شده اند و در پروژه های مهمی به ما کمک کردند همچنین علاوه بر انجام طرحهای تحقیقاتی، در بخش های تعمیراتی و رفع عیوب به مجتمع مس کمک می کنند.
صحرائی با بیان اینکه این رشد قابل توجه علمی در سطح کشور می تواند بسیار کمک کننده باشد، خاطرنشان کرد: مشکلات ما نسبت به گذشته بسیار کمتر شده و به عنوان یک پتانسیل می توانیم از آن استفاده کنیم.
مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات مجتمع مس سرچشمه با تکیه به توان داخلی قابل حل است، افزود: شرکت مس در بسیاری از موارد با استفاده از علم و دانش روزی که در اختیار دارد با کمک متخصصان داخلی شرکت و مشاوران از دانشگاههای داخلی می تواند مسائل و مشکلات حوزه فنی را حل نماید.
صحرائی ادامه داد: به عنوان مثال سالها دانش فنی فرآوری رنیوم به عنوان محصول جانبی معدن مس را نداشتیم و قبلاً به کارخانه فرومولیبدن می رفت و فرآوری نمی شد و به صورت خام به فروش می رفت اما در دو سال گذشته روی این موضوع کار کردیم و با همت کارشناسان تحقیق و توسعه و مهندس شریف مشاور پژوهشی مدیرعامل، پروژه ای تعریف کردیم و روی آن کار کردیم و توانستیم عنصر رنیوم را فرآوری کنیم که ارزش افزوده فراوانی نیز دارد و به عنوان محصول جداگانه فروخته می شود که این موضوع یکی از دستاوردهای اتکاء به توان داخلی است.

منبع: روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه

عناوین برگزیده